Stora problem med ny telefon

Diskussion i 'Incredible S' startad av incus, 30 apr 2011.

1. incus

incus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte ny incS igår. Bytte mitt befintliga abb hos tele2 till ett smart och skulle alltså då kunna fortsätta använda mitt simkort. Fick sms från tele2 med en "varning" att surf skulle aktiveras from idag kl 8 och att det skulle bli dyrt att surfa innan dess (bla bla bla). Startade upp telefonen igår (utan simkort) och gjorde lite mindre inställningar. Så i morse satte jag äntligen i simkortet och tänkte ääääntligen... Men ack... Knappade in pinkoden och telefonen gick igång, men det stod #begränsad tjänst#. Snurrade runt lite i menyerna och hittade tillsist till "säkerhet" och där fick jag låsa upp simkortet IGEN. så gick jag vidare till "nätverk" och där såg jag att den var inställd på flygplansläge så det öppnade jag såklart och tänkte att nu skulle det väl gå vägen.. Men icke! Nu hade jag istället "INGEN tjänst". Har provat kortet i annan telefon och det funkar utmärt med både ringa och surfa. Gogglade runt och såg tipset att köra fabriksåtersällning. och DUMMA jag gjorde så.. Telefonen fick stå o arbeta lite för sig själv och vid första uppstart knappade jag in pinkoden och telefonen fortsatte tugga på.. Efter en stund stängde såklart skärmen av och när jag startade upp skärmen igen står det SIMcard is locked, "drar ner klockan" och då står det "unlocking your SIM card and setting up your phone" och där står den och tuggar och lär väl göra så tills batteriet är tomt. VAD FAN är fel???? Har läst att det kan vara gammalt simkort, men det jag har är inget gammalt GSMkort utan ett 3Gkort som är ca 1,5 år gammalt. Måste väl vara telefonen ändå? Är det ett måndagsexemplar? (Pga helg går det inte att nå tele2 kundtjänst.) Så otrooooligt less nu kan jag säga!! Hoppas på ett snabt svar.. trots mitt långa inlägg :cry: :mad:

2. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Gissar på måndagsexemplar. Har inte upplevt liknande problem, och om återställning inte funkar är ju något på tok. En sak du kan göra är att testa någon annans SIM kort som du vet är nyare!

Om inte så får du köra DOA på den!
    Min mobil, vid power on startas efter 10-15s (inte räknat). Får skriva in pinkod, sen äre bara tuta o köra.

Allt annat än det är fel och du borde gå kräva ny :) Spela in felet med en annan tel eller digital kamera, spara på minneskort om dom envisas att skicka på service & eller visa upp för personal i butik :P .

incus gillar detta.
  3. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har du gjort en hardreset på den?

incus gillar detta.
  4. incus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ryckte ur batteriet för att få stopp på tuggandet som inte verkade komma någon vart. Satte tillbaka och körde som http://www.hard-reset.com/htc-incredible-s-hard-reset.html . Startade utan simkort, gjorde grundinställningarna o allt såg bra ut. Satte i simkortet i annan telefon o tog bort kravet på pinkod. Satte i simkortet i incs o startade igen. Är nu tillbaka där jag började, med "begränsad tjänst". Har pratat med butiken där jag köpte den och de sa att HTC har 30 dagars DOA så de tyckte jag ska vänta till efter helgen o först begära få nytt sim från tele2, att det verkar som att luren inte känner av simkortet o därför inte kan låsa upp det. Låter väl delvis vettigt. Det verkar också som att den automatiskt går in i flygplansläge, ska den verkligen göra det, eller gör den kanske det pga den inte känner av simkortet-med andra ord, går den in i flygplansläge om man startar utan täckning :o? Funderar på att gå på kiosken o köpa ett kontantkort bara för att se om den reagerar annorlunda.

5. incus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varit i kontakt med både HTC-support och Tele2 support idag och naturligtvis skyller de på varandra. Nu har jag testat nytt simkort och luren har fortfarande ingen mottagning så det blir DOA i morgon. Rejält besviken. Inser att jag köpt en väldigt dyr miniräknare. :mad:

6. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Låter inte alls kul. Men gör du en DOA så har du ju en ny fort.