Stora saker på minneskort?

Discussion in 'Samsung' started by Mozze, Apr 20, 2014.

1. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

så jag har en note 10.1 2014 version. Jag har lite grejer och så som jag har installerat på den, bl.a. musiktjänsten Grooveshark som är en motsvarighet till spotify. Jag försöker offlina mina spellistor men den gör det på det interna "minneskortet" och inte den 64gb minneskort jag skaffat till den.. den jag skaffat är en 64gb sandisk ultra blabla : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1371795

Är det så på allt med android? Jag tyckte mig att det fungerade fint förr på t.ex. min htc desire hd. ;P ett tag sen i försig.. men den hade bara minneskort iförsig.

Jag vill kunna nyttja utrymmet på sdkortet till att lagra sånasaker som musik och liknande.

Tacksam för tips på hur jag kan lagra filerna på minneskortet istället för det interna minnet. likaså med spel osv.

2. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du inte har den inställningen i appen så är det nog bäst att skaffa root behörighet och installera foldermount och styra om lagringen via den. Jag vet inget annat bra sätt. Om någon har ett enklare sätt så får vi nog veta det snart. ;)

Skickat från min SM-P605 via Tapatalk

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

4. Mozze

MINA ENHETER

Tack för era tips!

min note är version 4.3? så den där appen kanske inte fungerar så bra då den är för kitkat?

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Aha, hmm. Det kan vara spotifys senaste uppdatering då. Läste att den sparar på interna minnet nu istället.

6. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Automatiskt!
    Appar får skapa mappar på SD-kortet men man kan inte skriva hursomhelst, läsa går bra.

7. Mozze

MINA ENHETER

nån som har spotify och vet om det fungerar att spara på minneskortet? :) jag har inte spotify :P kan inte kolla ^^;p