Diskussion: Stora Versioner

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av JafoO, 10 aug 2011.

1. JafoO

JafoO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

tänkte att jag skulle dela med mig en tanke som jag tänkt på lite då och då om just sg2, hur många "stora" android versioner efter ICS kommer man få hinna uppleva på sin sg2 innan den anses bli för gammal?

2. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu är det ju så att det inte ens är säkert att vi kommer få ICS ens så sakta i backarna lite. Men om vi får ICS tror jag det är otroligt liten chans att vi får 5.0 eller vad nästa strora version kan kallas.

3. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Från swedroid.se: Google vill införa 18-månaders uppdateringsgaranti för nya Android-enheter | Swedroid

Det kanske inte är ett tvingande åtagande, men väl en hint om vad tillverkarna och Google vill. Man kan ju hoppas på att de modifierade androidversionerna (tänk de som finns i X10, Galaxxy Tab 7" osv.) har blivit av med sina barnsjukdomar som innebar att det tidgare var knepigare för tillverkarna att lyfta över ett UI till en nyare version av Android. Och sen den härliga brasklappen:

4. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Och det ryktas ju en hel del om att den nya NExusen kommer sakna fysiska knappar, låter dumt men Samsung kan säkert använda det som urtsäkt ifall de känner sig lata. So tur e så finns ju dock Cyanogenmod...

Dessutom kom väll den där 18-månadersdealen först efter att SGS2 släppts. Men man kan ju alltid hoppas at Samsung fortsätter på sitt faktiskt positiva spår.

5. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Precis, Samsung får ses som en av de bättre tillverkarna vad gäller att verkligen få ut uppdateringar. Tyvärr saknas ofta information om vad som är planerat osv, men den positivt lagde kan ju se varje meddelande om ny uppdatering som en bonus! När jag skaffade SGS2 var ett av de tyngre argumenten att det antagligen skulle finnas en stor användarbas, vilket visat sig vara riktigt. Förutom att det skulle ge Samsung goodwillpoäng att pusha ut ny mjukvara till alla miljoner SGS2-ägare, finns det ju många användare på XDA.