Stort problem med laddare

Diskussion i 'Desire HD' startad av Maffe, 10 april 2011.

1. Maffe

Maffe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag befinner mig just nu i Asien, narmare bestamt Malaysia och har ett stort problem!

For att borja fran borjan hade min orginal-laddare till min DHD ramlat ur vaskan nar jag forst kom till Indien dar resan borjade.
    Efter ett snabbt besok i en elektronikaffar hade jag en Indisk variant som funkade ratt bra.
    I alla fall tills vi kom till Sri Lanka da den gick sonder. Nasta laddare holl till Malaysia och har ar det stora problemet! Under de tva veckor jag varit har har inte mindre an fyra olika laddare gatt sonder.

Idag var jag hos en HTC aterforsaljare och han gav mig en reseladdare av HTC marke, den holl i 10minuter och jag hade inte ens lamnat affaren sa jag fick en annan variant (BlackBerry laddare) som holl i ungefar en timme.

Aterforsaljaren sa att det inte skall vara nagra problem med vilken sorts laddare man har sa lange den ger ut 1000mA.

Sa nu min fraga, ar det nagon som har en ide pa vad man skall gora?

Min teori, utan att ha den minsta koll pa elektricitet ar att laddaren ger ut for lite strom, vilket gor att den overhettas och darfor gar sonder. Det som ar sakert ar i alla fall att den overhettas.

(ursakta att jag inte anvander åäö, gar inte att byta sprak pa datorerna har tyvarr och orkade inte klippa och klistra hela inlagget)

2. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag fattar inte vad problemet är. På vilket sätt har de gått sönder? Bara laddas inte mobilen eller har du mosat laddarna? Ladda annars från en dator. Det tar dock längre tid eftersom usb-porten bara ger 500 mA

3. Maffe

Maffe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla laddarna blir överhettade och går sönder. I vissa fall är det bara laddarna som bränts av, i andra fall är det lödloppor(om de nu kallas så eller det nu är något påhittat ord) som bränts sönder.
    Att ladda genom datorn funkar bra men tar som sagt lång tid. Och jag här tyvärr inte alltid tillgång till dator eftersom jag är på resande fot.
    Kan det vara batteriet som det är något krångel med?

Idag köpte jag en ny HTC laddare och även den blir väldigt varm, så jag vågar inte ladda i mer än 7-8min i taget och sedan låta den svalna.

4. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

nytt batteri kan nog vara en god idée, blir batteriet varmt när du laddar det?
    finns widgets för att kolla batteritemperatur, spänning mm.

enda andra grejen jag kan komma på är om laddaren är gjord för 150volt, och du kör den på 220 eller tvärtom, men med tanke på att de är köpta där torde inte det problemet finnas. nya laddare brukar klara av båda dessutom.

om du har telefonen avstängd och försöker ladda? blir det fortfarande varmt? om det fungerar genom datorn, pröva en laddare som ger 500mAh ut istället? ifall det är batteriet som vägrar högre laddströmmar.

de pengar du slängt ut på laddare nu, hade du ju fått ett batteri för, så nästa steg för mig hade nog varit att pröva det.

5. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hur är elnätet i övrigt där nere?
    Det kanske är det som är orsaken. För låg, får hög eller bara "smutsig" spänning gör kanske att dom går sönder?!

Har du provat att ha laddaren i väggen men inte inkopplad till telefonen? Blir den varm då också eller klarar den sig?