Stort test av LG 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Bogus, 29 apr 2011.

1. Bogus

Bogus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Woxx gillar detta.
  2. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Dålig recension anton

3. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Tack för den konstruktiva kritiken Nire. ;)
    Är det något du saknar så får du gärna dela med dig av några konkreta kommentarer, vi skriver inte våra tester för oss själva utan för läsarna så allt tas i beaktning.

4. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Tycker det var en trevlig recension. Framförallt den tekniska biten gillade jag.
    Sen kan man väl tycka den kommer lite väl sent då mobilen funnits ute ett bra tag men nånstans ska väl NH börja :D
    Kanske blir fler framöver ? Tänker på Samsung G2S och HTC Sensation..

5. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Tack Gorgeous, jag håller med i det du säger, det var tydligen det Nire menade på att Optimus 2X nu varit ute ett tag. Vi fick tyvärr telefonen lite senare än vi hade hoppats och att bygga upp testsviten med alla referenser tog lite tid.
    Men framöver kommer det gå betydligt snabbare och just GS2 bör vi få in under nästa vecka, det bjuds på en del tekniska godbitar i den artikeln också så det är bara att hålla utkik. Blir betydligt mer smartphones och surfplattor på NH framöver, även annat än Android när det passar sig.
    Finns det någon flitig App-kodare som är sugen på att hjälpa till har jag några idéer för vår testsvit så isåfall får ni gärna slänga iväg ett mail eller PM. ;)

6. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Oj, ja. Det var en väldigt utförlig och välskriven recension, om än ett och annat språkligt fel. Fler bilder från olika betraktningsvinklar skulle uppskattas. Likaså ett betygssystem av något slag. Vet att Swedroid hade det en gång i tiden men att de sedan slutade med det, av en för mig okänd anledning. Men säg en 10-gradig skala, kanske? Det är oftast slutklämmen de flesta, mindre tekniskt kåta kanske man skulle säga, brukar läsa, och då kan det vara trevligt med ett betyg av något slag.

7. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Ja det blev lite mycket fram och tillbaka med alla tester och ändringar i upplägg. Får hoppas man har lite bättre tid för korrekturen nästa runda. ;)
    Jag har faktiskt en hel del bilder extra, bland annat tillsammans med Galaxy Tab som storleksjämförelse. Vi arbetar idag på ett nytt grafiskt gränssnitt med bättre gallerisystem, då blir det smidigare att bara mata upp en mängd bilder. Men jag ska se till att utöka antalet i Optimus-recensionen också, har som sagt en del liggande som inte klarade "första cuten".

Vi har skrivit tester och artiklar på datorkomponenter i över 10 år nu på NordicHardware och vi har också haft vissa poängsystem under åren. Bland annat med olika underskalor och slutpoäng på det. Men problemen med detta är väldigt många, inte minst när du har flera skribenter som har olika referenser och kanske ger en högre poäng till en telefon som egentligen är sämre än en telefon som fått lägre poäng av en mer kräsen skribent.
    Samtidigt är en poäng helt olika för olika målgrupper vilket vi diskuterat mycket internt.

Smartphones är mer eller mindre datorer idag, men det är trots allt fortfarande något som skiljer sig på flera sätt mot de komponenter vi är vana vid att testa på NH så diskussionen om poängsystem och slutledning är något som fortlöper framöver.
    Vi har bland annat pratat om Swedroids upplägg med "Är lämplig för" "är inte lämplig för". Det känns faktiskt väldigt passande för just smartphones pga att de är intressanta för väldigt breda målgrupper, vårt system med "fördelar och nackdelar" kommer från våra komponenttester så vi får se om vi utvecklar detta för smartphones framöver. Inte alls omöjligt.
    Poängsystem är lätt för konsumenten, men det betyder sällan att det är Rätt om du förstår hur jag menar. :)

Vi har alltid arbetat för att erbjuda de djupast tekniska artiklarna i Sverige på datorkomponenter och det är ett upplägg vi planerar att fortsätta med när vi nu börjar mer med Smartphones, men ska även försöka göra det lite mer lättsmält så vi inte tråkar ut "vanliga" konsumenter. ;)