Problem: Storytell fungerar mkt sporadiskt

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av k0ck3n, 8 jul 2012.

1. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

Jag fick min SGS3 i torsdags och en av de första apparna jag instalerade var Storytel. Jag hade en HTC Sensation tidigare och använde den appen ganska mycket, och trots att den inte är helt smärtfri och smidig så fungerade den jämt.

Men på min SGS3 så vägrar den starta lyssning av böcker, när jag trycker på play så står den och tickar kanske 30s innan den säger att jag har för dålig uppkoppling för att lyssna, trots att jag har boken nerladdad i offlineläge.

Jag har testat instalera om appen, ladda ner boken på nytt men samma resultat. Finns det fler som har samma problem, eller kanske någon som har en förklaring/lösning?

2. acr

acr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Storytell kostar pengar väl?
    Annars skulle jag kunna testa installera appen på min telefon och se hur det fungerar.
    Ifall fler får problem är det ju något Storytell bör kika på.

3. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jeep, storytel kostar pengar, men som prenumerant så har jag några testböcker att ge bort. jag skickar en länk m pm så har du möjlighet att testa, vilket jag skulle uppskatta mycket.

4. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    får du ingen hjälp av acr så är det bara att PM:a mig.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. rolkr183

rolkr183 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft min SGS3 i 2 veckor och lyssnat på Storytel dagligen utan problem.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. acr

acr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag har ett liv också. Ska testa när jag hinner.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

7. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror mig ha hittat en möjlig felkälla, jag skickade bara över minneskortet från min HTC Sensation till min SGS3 och sen instalerade jag telefonen och storytell.

Nu avinstalerade jag storytel, tog bort dess mappar i telefonen och formaterade minneskortet (tror jag fick bort allt som hade med storytel att göra iom det) och sen instalerade jag storytel igen, och nu när allt från min sensation är borta så verkar det fungera igen, faktiskt snabbare än i min sensation, men det återstår att se om det håller i sig :D

8. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är tacksam för bådas hjälp, och det verkar som om problemet främst kommer när man lyssnat ett tag, pausat och sen återuptar ett par dagar senare. Så välj gärna en lång bok ("Vi tolererar inga förlorare" är t.ex. en 23 t lång bok om kennedyfamiljen, bra för test om ni är intreserad av USA under 1900talet)

9. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte mest att om någon har problem inom det närmaste med detta och hittar tråden via google så kan jag meddela att det var något som strulade med SGS3 och Android 4.04 men det är nu bugfixat och uppdaterar man Storytel appen från 3.07 till 3.08 via google play så funkar det glimmrande igen.