Problem: Stream från NAS hackar via ES File Explorer, men inte direkt via BS Player

Diskussion i 'Google Nexus' startad av smirren, 15 apr 2013.

1. smirren

smirren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

För drygt en vecka sedan införskaffade jag en NAS (Lacie Cloudbox) som jag kopplade in i nätverket och som har fungerat klockrent sedan dess.

Tanken med disken är främst att kunna strömma filmer/musik till övriga komponenter i nätverket, bl a min Nexus 7. Det är inga problem att komma åt innehållet på nätverksdisken från plattan, men jag har råkat ut för ett märkligt fenomen som jag undrar om någon kan svara på.

När jag söker fram en film via filhanteraren "ES File Explorer" och väljer att öppna den med "BS Player" börjar vissa filmer (inte alla) hacka efter ett par sekunder och får en framerate på ~7 fps. (Har även testat med MX Player men det blir precis samma resultat).

Om jag däremot "browsar" fram samma film på NAS:en direkt i mediaspelaren "BS Player" (dvs utan att gå via ES File Explorer) och spelar upp den därifrån flyter det på helt perfekt.

Hur kan det bli lagg när man öppnar filen från utforskaren, men inte direkt via mediaspelaren? I båda fallen spelar jag ju filmen direkt från NAS:en så det borde inte bero på nätverket...

2. knobe

knobe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har inte en aning om vad ditt problem beror på, men kan iaf tipsa om min lösning. Jag använder mej av DicePlayer för strömning av film och serier direkt från min NAS. Jag kan spela upp 1080p filmer utan lag och då slipper jag använda något fil utforskarprogram.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2