Streama filmer från NAS till Desire Z

Diskussion i 'Desire Z' startad av killen2times, 4 dec 2010.

1. killen2times

killen2times Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    som rubriken lyder skulle jag vilja streama de filmer, bilder, musik och annat jag har på min NAS till min Desire Z..

Är detta möjligt med någon applikation?

jag använder idag AndFTP för att komma åt min NAS via telefonen, men då måste jag tanka hem alla filmer, musik etc. från den för att kunna kolla på dom..

Tack på förhand!
    /Kristian

2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Enda sättet sedan tidigare är genom. Cifs manager. Tyvärr finns det ännu inte en fungerande modul eller kärna som funkar med desire z och cifs manager så just nu känns det som helt omöjligt. Hoppas själv på att detta ändras snarast

3. pysen

pysen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har Twonky media server på min NAS och den streamar fint till telefonen. Videospelaren måste förstås ha stöd för det och det har den son HTC skeppar med telefonen, men den klarar dock inte så många format.

4. bYd

bYd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med en NAS från QNAP (jag kör TS-119) och QMobile i telefonen så fungerar det alldeles utmärkt att streama. Musik och bilder går bra med edge. Film (.mp4) funkar om nätet ger lite högre hastighet. På wifi är det inga som helst problem, även om man inte befinner sig på hemmanätet. Sitter jag på hemmanätet så föredrar jag att köra via Twonky media. Det finns en "live demo" på QNAPs hemsida http://www.qnap.com/QMobile/

5. killen2times

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hum okey.. Skit att man inte har en Qnap då :P jag sitter nämligen på en D-link 313.. Kanske inte fungerar alls då?

6. pysen

pysen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det skall vara möjligt att aktivera uPnP i din NAS. Det finns nog ett bättre forum för NAS:en någon annanstans.

När du väl har uPnP i NAS:en borde du kunna streama till inbyggda mediaspelaren i telefonen.
    Hittade annars en lista på uPnP-klienter till android här (ganska långt ner).
    Förhoppningsvis går det att streama filmer till någon av dem.

7. killen2times

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om jag är korkad, men fick det inte till att fungera med UPnP... :P

men jag hitta sedan att xbmc finns till mobilen, sitter nu och försöker lägga till min NAS där.. Men efter jag fyllt i uppgifterna, IP, port, konto för nasen.. Så under det står de om MAC adress med mera.. inte fyllt i det än, är det ett måste tro?

Ja förstod inte allt.. men känns som om detta bör fungera att streama med..

Jag skulle vara tacksam om någon har svar eller kan göra ett försök själva för att se om de lyckas..

Kan få test konto på min NAS om så behöves..

Tack på förhand!