Streama från extern hdd i router????

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Olbe, 14 jan 2011.

1. Olbe

Olbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig nu! (på ett enkelt sätt!)
    Har en Lacie hårddisk kopplad till min D-link router där jag har all mutimedia!
    dom 2 enheterna är mao på jämt. Tanken var att jag skulle kunna komma åt filer, främst film från min SGS... UTAN att datorn ska behöva vara på. Antingen via Wifi eller 3g.
    Hoppas verkligen nån har en lösning på detta!!

2. Ampa69

Ampa69 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är det inte så att för att komma åt den disken från en dator så lär du ha ett program installerat på datorn (shareport) å nåt sånt vet jag inte om det finns till telefonen.
    Har själv en dlink 655 som jag har en usb disk kopplad till och för att komma åt den från mina datorer så lär jag ha shareport installerat på datorn....

3. piratrik

piratrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förutsätter att du menar utanför hemmet, annars funkar samsungs All share vilket kommer förinstallerat på telefonen

Letade själv länge efter en lösning på samma problem utan lycka. Minns att det fanns ett stream program som hetta andoriodstream (tror jag) som hade "stream from ftp" på sin kommande funktioner lista. Du borde kunna starta en ftp server genom routern.

Jag gav ialla fall upp och byggde mig en jättebillig mediadator som står på istället. har kopplat all media till den och startat vlc stream and convert samt audiogalaxy för att streama video och musik. Funkar klockrent.

lösningar som jag försökte då men som inte fungerade men kanske gör det nu med nyare program var att skapa en vpn-tunnel och logga in på mitt hemnät. Inga program ville dock stream då :(
    Försökte även med div. program liknande all share fast med forwardad port men fick det inte att funka.

lycka till och hoppas du hittar en lösning som passar dig!

4. Olbe

Olbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt rätt Ampa69.. jag har en Dir-655 oxå och kör shareport på datorn för att komma åt hårddisken via datorn. Men huvudsakligen är det ju att kunna via wifi komma åt innehållet på HDD på mobilen då man tex är på hotell & dyl.
    Kanske inte går, men det är värt att fråga i af.
    Har testat orb.. som för övrigt funkade HELT VÄRDELÖST!