Streama ljud från datorn till Android

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by Tocator, Aug 15, 2009.

1. Tocator

Tocator Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det något program som kan streama ljudet som spelas i datorn till Android-systemet?

Om jag t ex ser på en film på datorn så ska det vara möjligt att höra ljudet i telefonen. Om jag lyssnar på Spotify på datorn så ska även det ljudet höras i telefonen, osv. Finns enormt potential för en sådan app.

Är det här något som finns? Har hittat apps som streamar filer, osv, men vill ha något som streamar ljudet från datorn?

2. entoke

entoke Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns som att det vore rätt omöjligt utan en rejäl delay för o låta telefonen buffra, speciellt om det ska ske över 3g.

3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Det finns program som "lyssnar" på det som spelas i datorn och på så sätt kan spela in det till en fil. Om man kan göra den filen till en buffert istället så bör man kunna skicka den men det lär väl bli en bra fördröjning. Ska du dessutom skicka den via 3g kommer det att bli ännu mer fördröjning.

4. zendion

zendion Infant Droid Medlem

Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Telefon:
    ZTE Axon 7
    Övrigt:
    Asus Zenwatch 3, Google Daydream view, Chromcast
    Väcker liv i det här inlägget då jag söker efter samma grej. Vet att man kan streama lokala-filer från datorn genom spotifys app om man är ansluten till samma nätverk. Så ansluter man genom wifi så lär ju fördröjningen minimeras rejält i förhållande till om man kör över 3G.

Men skulle vilja kunna streama ljudet som spelas upp i datorn. På så sätt kan man ju koppla mobilen till stereon och få en trådlös koppling mellan den och datorn. Riktigt smidigt :D