Streama mkv från samba/dlna server.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Galaxy44, 7 feb 2012.

1. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

När jag stremar mkv från servern så laggar/hackar det jättemycket. Alla mkv är i HD dvs 1280x720. Har testat olika spelare men det funkar inte, eller så laggar det. Några tips på spelar eller annat?

Sent from my Motorola Xoom using Tapatalk

2. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Klarar ditt nätverk att upprätthålla en bitrate på iaf 15-25Mbit/s? Borde vara det första att kolla... är det lokalt? alltså via wlan, eller över 3g? Vad sitter du på för accesspunkt (router) Hur många andra enheter är anslutna trådlöst? Gör ett Tp-test mot internet i telefonen (dvs bredbandskollens app) Jämför vad din faktiska bandbredd mot internet är, och resultatet du får i telefonen.

3. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Får du bara ett resultat på kanske 6 Mbit/s när du kör över wlan i telefonen men har en markant högre bandbredd mot internet, så är din faktiskta hastighet över wlan endast 6Mbit/s och det kan bli svårt att streama 720p mkvs över den hastigheten.

Du kan kolla filmens/seriens bitrate för att avgöra om du har bandbredd nog att streama det över wlan i så fall

4. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Vad använder du för video app? Det kan vara skäl att prova olika, har läst att Tegra 2 kan ha lite problem med HD filmer.

Edit: Läste topic igen, så du har provat olika. Då kanske det kan vara ditt nätverk som redan nämnts. Prova att lägga in en film som laggar på plattan och spela upp den därifrån.

Last edited: 7 feb 2012