Streama musik från PC till Andriod

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Pappar, 23 aug 2012.

1. Pappar

Pappar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hallå!

Jag har nu i två timmar försökt att få min icke rootade Desire S att fjärrstyras från min PC utan större lycka. Kanske att någon här kan hjälpa mig? Här är problemet:

Jag använder min mobil som modem hemma och delar alltså nätverket från mobilen till min dator. För att få så bra uppkoppling som möjligt behöver den hänga i ena fönstret. I närheten av detta fönster finns också mina högtalare och jag brukar vanligtvis spela musik från min telefon. För att göra livet lite enklare skulle jag vilja kunna styra uppspelningen av musik från min dator via blåtand eller på annat sätt. Observera att det på grund av att datorn är uppkopplad till mobilens wifi-surfpunkt verkar svårt att göra det över wifi, eller? Iaf får jag inte applikationer som SoundWire och AirBubble att fungera.

Tack på förhand!

2. Zalamander

Zalamander Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

airdroid? hm vet dock inte hur det ligger till med mobilen och mobilt nätverk men airdroid kan du ansluta från en http adress utifrån också så den kan nog kanske fungera

Pappar gillar detta.
  3. Pappar

Pappar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har prövat AirDroid men vad jag förstår så går det inte att spela upp musik på mobilen genom appen. Det går bara att spela upp musik på datorn. Eller?

Har faktiskt lyckats spela musik genom blåtanden nu genom något inbyggt program. Dock är detta program helt värdelöst och det går inte alls att se musikfilerna utan jag kan endast byta låt med frampilen genom en liten toolbar. Men detta lilla framsteg måste ju ändå betyda att det går att lösa på något sätt?

4. Pappar

Pappar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu tror jag att jag gav upp. Flyttade högtalarna närmare datorn i stället. AirDroid gör att jag slipper gå upp när jag får sms iaf.