"Streama" musik. HJÄLP!

Diskussion i 'Applikationer' startad av lbs76, 25 jan 2011.

1. lbs76

lbs76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej alla på swedroid!
    Jag upptäckte för cirka två timmar sen den fenomenala appen gmote! Problemet är att jag inte vet hur man öppnar portar i routern för att kunna nå gmote servern via 3g uppkoppling.
    Vi har en router av märket thomson och när jag kommer fram där jag tror att man ska skriva i portarna ser det ut som bifogad bild...
    Hur ska jag göra? Har läst tråd här på wedroid om gmote och i gmote.org :s faq, men utan att förstå...

Kanske finns något program/app som fungerar bättre?

En annan fråga:
    Med gmote kan man bara streama ljud som finns på datorn, finns det någon app som kan streama spotify free till min telefon, eller kanske någon app som kan hantera free acounts direkt i luren??

Tack på förhand..

Bifogade filer:

Last edited: 25 jan 2011
  2. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Spotget ska väl fixa att streama spotify från datorn, sen finns det en som heter spotify remote

3. lbs76

lbs76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har för mig att man bara kan fjärrstyra spotify med dem...
    Innebär att jag inte får ut ljudet ur min lur och därmed kanjag inte lyssna på dem då jag inte är hemma...

Tack för svar!

4. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det finns en app som heter "TinyShark" som söker efter musiken på Grooveshark istället för spotify. Sökfunktionen i TinyShark är skitdålig, hittar inte alls många träffar om man söker på t.ex. Metallica, medans om du söker på samma sak på Grooveshark kommer det fram massa träffar.

Däremot kan man ha spellistor på Grooveshark och alla låtarna du har i dessa hittar TinyShark om du loggar in. Så jag har valt att gå den vägen istället, administrera muskiken på datorn men ha den tillgänglig via 3g på min telefon.

Last edited: 26 jan 2011