Hej, har en nexus 7 där jag har lite filmer. Hur gör jag för att på enklaste sätt streama från plattan till TV'n? Vilket är det smidigaste alternativet?
TV'n har inte DLNA vet jag. Men tänkte en mediaspelare som man kunda streama mot med DLNA eller på något sätt via Wifi. Nexus 7 till mediaspelare till TV.
Hmmm... Jag har en WD TV 3rd gen, men jag är osäker på om dom kan streama från nexus, men den har DLNA. Dom finns för 700 - 800 kr nya.
Använder knappt datorn idag. Laddar ner idag allt till N7'an. Så vill direkt därifrån bara streama direkt till tv'n. Fan vad ruttet android verkar vara inom detta segment.
Hejsan! Hittade en app till N7an som heter WDTVmedia som streamar till min wd TV live. Den fungerar bra även med 720 p YouTube klipp. Sök på play store.
Beror som sagt på vad du har hemma. Hos mig hittar hemmabion enheter som nätverket automatiskt Skickat från min Xperia S
Du får väl köpa saker som fungerar innan du säger att något är ruttet? Det är inte direkt så att någon tillverkare av telefoner någonsin sålt en telefon eller liknande som per automatik man streama bild och ljud trådlöst på vilken TV som helst och då speciellt på gamla häckar som inte ens stödjer DLNA. Köp en mediaspelare som fungerar. Eller ny TV. Min LG streamar jag allt till ifrån min Nexus 4 med en vanlig router emellan.
Jo, jag tycker att det är det. Får väl hoppas att miracast blir en hit. Tycker att det gått segt med det. Det enda som verkar utmana effektiviteten och enkelheten med airplay.
Hur använder jag Airplay ifall jag bara har en iPhone menar du? Min TV stödjer det inte. Helt ruttet av Apple.
Nej men enkelheten i speglingen är grym. Ett klick ifrån. Hur ska man göra då? Testade med dlna och det går inte att skicka med text till filmer via dlna. Verkar som att man måste dra upp en upnp server på plattan och sen en mediaspelare som klarar av upnp. Ger upp vill att det ska vara enklare än så
Hur menar du? Om du inte har något som kan ta emot spegling så spelar det väl ingen roll om du kan skicka spegling? Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Hur menar du? Jag menar att det hade varit skönt med miracast i n7an i princip. Nog om det, vet nu iafvad jag kan och inte kan göra med Nexus 7
Först när du köpt allt ja. Det är ju det jag säger, köp rätt saker så funkar det självklart enklare! Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Har du en boxee box så Sök på boxee media på Play store, ta första alternativet för ca 25 kr. Sedan kan du streama från din N7:a
jag hade en AppleTv2 , gick att spegla från min S2 hur bra som helst. Så det är knappast android fel det är fel på. Man måste bara ha dom sakerna som klarar av att spela upp det. Man kan ju inte klaga på att bilen är skit, när jag köpt en släpvagn , och märker att bilen saknar dragkrok.