Streama webbradio i Hero

Discussion in 'Allmänt' started by bolor, Aug 7, 2009.

1. bolor

bolor Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena,

har försökt men ännu inte lyckats, finns det något sätt att kunna streama t ex Rockklassikers webradio (som sägs kräva windows mediaplayer) eller är det kört än så länge?

Är det någon som lyckats titta på svtplay också eller är flash-stödet inte riktigt där än?

Mvh
    Micke

2. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Det finns i dagsläget ännu inga webbradioapps till Android som kan spela windows media-streamar. Eventuellt har gänget bakom Android Online Radio en på g, just nu har de dock bara en app som fixar shoutcastströmmar (mp3 och aacp). Shoutcast ger visserligen tillgång till många tusentals stationer över hela värden så det är definitivt värt att prova lite såna apps ändå tycker jag. Några andra apps som klarar shoutcast är StreamFurious, DroidLive, TuneWiki.

Vad gäller SVT Play så vet jag inte riktigt (har en Magic själv), men har hört att det är flera som inte fått det att funka och flashplayern i Hero är ju inte riktigt en fulländad version, senare detta år beräknas ju riktigt flashstöd komma till Android, kanske blir ändring då.

3. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Testade nu. Lyckades inte spela SVT Play. Blir timglas och sedan en stopp-symbol.
    http://mobil.svt.se/ funkar, men där är det ju nästan bara nyheter och i 3gp-format.