Streaming program/app till PC/Android-enhet

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Whey, 6 nov 2011.

1. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag söker en streaming program som man kan ha på sin dator hemma som kan streama till sin androidenhet.

1. Installera serverprogram på sin dator
    2. Logga in på sin android och ange sitt ip

Självklart ska serverprogramvaran ha någon inloggning så inte vem som helst kan komma in.

Ja jag vet att det finns tex google music beta, men jag känner att den digitala världen vet alldeles för mycket om oss redan, att sedan ladda upp media hos de känns inte så bra.

Sedan finns ju Plex media, vilket såg väldigt bra ut, men även här var man tvungen att skapa ett användarnamn genom deras hemsida.

Jag vill altsså ha ett mediaprogram som är oberoende av andra.

Ja lite paranoid är man, men om man tänker efter lite så är det inte obefogat :).

2. Burbruee

Burbruee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För musik kan jag inte annat än rekommendera subsonic, låter som något sådant du letar efter. Serverprogramvaran som du installerar på din dator kostar en slant om du vill fortsätta kunna använda det tillsammans med din androidtelefon efter 30 dagar.

Själva subsonic på market (klienten) är gratis. Du får själv välja hur mycket eller lite du vill betala för servern. (de kallar detta för "donation" vilket låser upp funktionen att strömma till androidklienten och tar bort reklam)