Streetview

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Lampan, 13 mars 2011.

1. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

JAg vet inte om det är jag som fått hjärnsläpp eller om det faktiskt är något som inte lirar som det ska i telefonen...

Saken är den att jag inte får Streetview att fungera i Google Maps sedan uppdateringen förra veckan. Det tycks vara installerat men när jag söker på en adress och sedan vill ha igång streetview så händer inget alls... Jag ser helt enkelt inte skymten av programmet utom bland mina apps i market och listan över installerade program.

Klickar jag på streetview i inställningar/program så är alla knappar grå... Är inte det lite konstigt?

Är det någon annan av er som har upplevt samma problem? Hur löste ni detta?

Lampan

2. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt hur du har provat den här funktionen nu. Det jag kommer o tänka på såhär direkt är att Streetview helt enkelt inte finns på den platsen. Om du inte gjort det så prova i riktigt stora städer där till 100% finns, som till exempel New York osv. Jag har annars ingen som helst aning vad problemet är.

3. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Spelar ingen roll var jag befinner mig på kartan. Det funkar bara inte! Inte ens mitt i NY... Funkar det för dig och har du isf senaste uppdateringen på telefonen?

Lampan

4. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det fungerar för mig. Jag kör med docs rom. Jag la in den i Januari om jag inte minns fel så jag kanske inte har de senaste modifikationerna som han har gjort, men jag har ju ändå det senaste släppta offentliga Android. Det fungerar utan problem för mig. Även kompass-funktionen fungerar när den är kalibrerad. Gör en fabriksåterställning om du orkar och inte har gjort. Eller uppdatera till senaste om du inte har gjort det. Har du original så kan du ju prova att lägga in en annan rom om du inte är allt för rädd för att prova dig fram och ta lite risker :)

5. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack!
    Ännu en fabriksåterställning löste det.

Lampan

6. Egil

Egil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    696
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Skulle slänga in nya Maps med navigering, och där ska man först rensa streetview på data och avinstallera det.
    Det gick ej, alla knappar utgråade.
    kollar jag i market är det installerat men går ej att öppna eller avinstallera.
    Finns ingen programikon.
    Inget i maps heller...