Problem: Strömlös ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av TheElement, 24 jul 2011.

1. TheElement

TheElement Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har en Samsung GS2 som började gnälla om strömmen på telefonen men ett litet sött utropstecken igår kväll, och i dag är den helt död vad är problemet och vad måste jag göra, gört att batteridriften är lite strul på GS2 men att man skall kunna installer någon ny wireframe men det blir svårt när telefonen är helt död xD

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Ladda telefonen?

Larss00n80 gillar detta.
  3. TheElement

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har laddat telefonen hela natten och dagen, men inte en gnutta ström på telefonen kan det vara batteriet som är för dåligt :S

4. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Funkar laddaren? Testa med USB-Kabeln!

5. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Ta ut batteriet några minuter så har du testat iaf.

Funkar den inte med usbladdnknf eller från väggen så måste du nog skicka in den.
    Testa med en annan laddare och dator för att va helt säker.
    Å gärna med en till usbsladd

6. TheElement

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det händer inget, en sak jag glömde nämna var att innan mobilen dog så kom det ett utropstecken på batteriikonen som jag inte hade en aning om vad det betydde och telefonen pep till i jämna mellanrum innan den dog :S

7. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Detta låter som det som skedde med min lurt oxå:
    https://swedroid.se/forum/48479-telefonen-vill-inte-ladda-langre-akut-hjalp.html

Prova att ta ut batteriet och sätt i det igen, då startade i alla fall min fast laddar inte längre.

Körde du KF3 mjukvaran?
    Har sett nu 3-4 inlägg som berör laddningsproblem/batteriproblem där KF3 har använts.

8. TheElement

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ingen aning om jag kör KF3 men tror nästan det, han säkert använda min mobil 2 veckor sen kom problemen, har aldrig använt Samsung telefoner innan så kan inte mycket om Android eller KF3 och sånt :S

9. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ok, om mobilen är såpass ny borde den kommit med KF3 mjukvaran.
    Det konstiga är att det hjälpte inte heller att backa mjukvaran till KE2, felet kvarstår.
    Kanske är det någon intern mjukvara på själva usb-kontrollen, i själva styrkretsen som ballat ur och inte vill känna av laddning/usb anslutningen.

10. TheElement

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

måste vara någon sånt, min telefon känner inte ens av laddaren eller usb-sladden ingen batteriikon som visar att den laddar, så man kan säga att telefonen är helt sten död.

11. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hemsk tråkigt är det i alla fall! Jag tror inte vi kommer vara de sista som drabbas av detta.
    Ska bli intressant att följa utvecklingen.

12. TheElement

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp skall bli intressant, jag skall också skicka tillbaka min och be om en ny eller att de fixar den så det inte upprepas, funderar ifall jag skall ringa samsung också och fråga om de vet vart problemet ligger.

13. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har du köpte den inom 14 dagar på distans (räknas från dagen du mottog leveransen) så har du rätt att få en ny direkt.

Har du köpt den i butik brukar de flesta handlare ge en ny om den ligger inom deras öppet-köp gräns.

Du kan även åberopa DOA (Dead On Arrival), DOA-villkoren är olika för varje tillverkare. För att veta exakt hur många dagar det gäller råder jag dig att ringa till Samsung och fråga.

Last edited: 25 jul 2011
  14. TheElement

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag skall göra det i morgon tror jag, visserligen har min kompis också samsung galexy s2 och han har inte fått något problem med sin, trots han haft den mycket längre än mig :S men han kanske kör KE2

15. scolad

scolad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har ni provat ta ut SD kortet? Jag fick detta problem en gång då telefonen helt random gjorde en mediasökning, sög batteriet och sen dog, lyckades bara ladda den någon procent varje gång (avstängd telefon) och när jag startade så loopade mediasökningen och sen dog den (trots laddaren isatt).Tog då ut sd kortet, blåste rent lite lätt och startade om allt då fungerade det.