Strömma musik (di.fm) med ZTE, mobilt bredband + ljud ut

Diskussion i 'Blade' startad av plana, 18 jan 2011.

  1. plana

    plana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ZTE Blade-relaterad fråga:

    Jag har för avsikt att strömma musik med mitt mobila bredband-SIM med någon form av mobil enhet. Att spela i olika bilradio apparater i olika bilar. Kan vara telefon eller minidator.

    Denna telefon verkar vara ett intressant alternativ. (Jag tänkte även utveckla mjukvara till Android.)

    1. Min fråga är, finns det någon form LINJE UT från denna telefon?
    Antingen direkt på telefonen eller som tillbehör?
    Jag har letat men inte hittat någon form av whitepaper, med specifikationer.
    Inga tillbehör har jag sett heller.

    2. Kan jag peta in mitt mobila bredband-SIM (från Telia) och surfa på denna telefonen?

    Jag avser att strömma musik via WinAmp eller Android app från Digital Imported.
    http://www.di.fm/apps/
    Jag behöver alltså inte ringa på telefonen. (Till det har jag annan nalle.)
    Det fungerar inte att ringa med mobilt bredband-SIM, men kanske surfa...???

    Finns det någon som har möjlighet att testa detta...??
     
  2. simpish

    simpish Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Bladen har 3,5mm stereotele för ljud ut.
     
  3. plana

    plana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Vad jag läste på annan plats var antydan att kvaliteten på ljudet från denna plugg inte var så bra. Något som du eller någon annan har möjlighet att testa!?

    Visst... "Skit in, skit ut!" Telefonen kan inte leverera bättre än originalet!! Allt är relativt. Intressant för mig att höra er åsikt.

    2. Detta med mobilt bredband, funkar Telia mobilt bredband i en lur som denna?? (Själva bredbandet, inte att ringa, det vet jag.)

    Har även övervägt att investera i en SonyEricsson Xperia 10 Mini då batteritid + teleplugg verkar vara av bättre kvalitet. Novis som man är på detta området!! :-)
     
  4. simpish

    simpish Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte direkt referenslyssnat på min Blade ;) Så jag vill varken säga bu eller bä.

    Det första jag kom att tänka på var min gamla Nokia 5800, den lät riktigt bra. Den kostar några hundringar mer än Bladen, men spelar jäkla bra.
    Eller varför inte en ipod touch.

    Några snabba tankar bara.
     
  5. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    Blade suger stenhårt när det kommer till kvaliteten på ljudet, det står i recensionen så läs den med.

    Telia säljer Blade, jag låter dig dra egna slutsatser om den fungerar med deras bredband....!

    Mycket, mycket bättre alternativ ur musiksynpunkt, har en Xperia Pro liggandes som reservlur och att jämföra ljudkvaliteten på den och Blade är rätt sorgligt, Blade låter som en MP3 spelare från mitten av 90 talet i jämförelse. Självklart är Blade en fantastiskt lur (annars hade jag inte köpt en) men för musik duger den inte annat än i nödfall (när inget bättre finns).
     
  6. plana

    plana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK... Tack för positiva erfarenheter.

    Ljud: Låt oss lägga ribban på RÄTT nivå. Det är alltså inte high-end som avses för min del.
    www.di.fm/eurodance

    Jag lyssnar på 96k varianten. Jag har tidigare köpt abonnemang och lyssnat på vassare bit-rate, men .... förutom att det drar *MER* bredband så här man knappt någon skillnad!!

    Kanske man gör i en fin anläggning, men det var inte läget då och inte nu heller. 96k räcker till mig.

    Jaha, men vilka slutsatser skulle det vara...??
    Det verkar inte som det finns så många som har en 3G lur och dessutom tillgång till mobilt bredband.

    Jag får inventera i bekantskapskretsen och se om det går att lösa på närmare håll...???

    Hur är batteritiden på Blade då?
     
  7. plana

    plana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ursäkta mig! Jag är kanske otydlig. Jag har stoppat in mitt mobilabredband-SIM i min vanliga mobiltelefon och där står "Telia" i fönstret men det går inte att ringa.

    Dom har alltså låst det mobila bredbandet-SIM kortet för telefoni. SMS kanske fungerar, det har jag inte testat.

    Jag har en olåst telefon och ett Telia-abonnemang även där, vilket är av underordnad betydelse.

    Vad jag undrar är alltså om Telia även har låst möjligheten att komma åt Internet med "fel" SIM-kort i en telefon avsedd för Internet. Jag tänker, det går väl att känna av om uppkopplingen till Internet sker med en telefon eller med ett mobilt bredbands-modem.

    Jag vet att detta är en aningen ovanlig variant, men läget är så att jag eventuellt kan tänka mig att investera i ett mobilt bredband-SIM kort att sätta in i en telefon men som inte går att ringa till/från. Poängen är att strömma musik...

    Jag vet att det finns vanliga alternativ, med 3G och mobilt bredband i telefonen. Poängen är priset... Jag vill inte pynta telefon-3G-taxa på kanske 5 spänn/ megabyte...
    Bättre då med mobilt bredband-taxa på ... ja, vad det nu är. Mindre i alla fall!! :-)
     
  8. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    på det viset ;)
    jag uppfattade det som att du frågade om blade fungerar med telias 3g nät därav den något syrliga svaret.

    jag vet inte om telia har låst deras bredbandskort till endast 3g modem men jag skulle bli mäkta förvånad om så inte var fallet för precis som du säger är det en lek att se om det är en telefon eller en 3g modem som använder kortet.

    vet inte om det är alternativ för dig men tex comviq som använder tele2 nät har max 3 kr per dag när det gäller surfande och dylikt, ser inte varför det inte skulle gå att använda en comviq kontantkort för ditt ändamål, och du kan ringa med den också ;)
     
  9. plana

    plana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar! :-)
    Det är en konst att fatta sig kort men samtidigt vara tydlig!! :-)

    Jag tänker ha med mig denna lösningen i arbetet som busschaufför och jag kör en del på landet. Till detta hör att jag har EXTREMT dåliga erfarenheter av Tele2 och om möjligt så undviker jag detta företaget...

    Men 3 kr per dag som kontantkort är värt att undersöka närmare. Telia kostar runt 10 kr/dag har jag räknat ut vid nåt tillfälle...