Strukturera vissa "typer" av apps/widgets

Discussion in 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' started by SpiffBB, Jun 21, 2009.

1. SpiffBB

SpiffBB Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu finns ett forum för apps (vilket så klart är jättebra). Det jag funderar över är att vissa "typer" av apps kanske kommer att diskuteras lite mer frekvent och då på sikt skulle ha egna underforum för att förenkla läsandet. Tänker på tex:
    Hemskärm - här diskutteras olika apps/widgets för att konfigurera startskärman.
    Klockor - olika klockor med olika funktioner så som larm, värdstid etc.
    Kalender - fördelar och nackdelar med de olka alternativen
    Telefonboken - finns några olika apps som lite bättre knyter samman telefon, sms, mail och personlig information.
    Och jag ser själv redan hur kategorierna flyter in i varandra.......

2. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag brukar inte lägga mig i hur andra jobbar, men jag vill ändå framföra en åsikt i just denna fråga.

Som van forumadmin/moderator på annat stort forum kan jag säga att det är bättre att göra forum utefter behov istället för hur man tycker saker ska vara (eller är vi politiker? ;) ). Kommer det många inlägg där det diskuteras många klock-apps, så skapar man ett. Det är ganska dumt att ha många inaktiva forum, det ger en ödeskänsla utan dess like, och bättre att göra det efter hur verkligheten ser ut. Det sker mycket naturligare då.

Nu tog mina fem cent slut för idag.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Efter mina blygsamma 2-3 år som admin på ett par andra forum så kan jag inte annat än att hålla med. Vi har redan nu lite för många kategorier, egentligen, men det är svårt att komma undan med mindre. Svår balansgång, men jag tror att bara vi får in några 100 medlemmar till här så löser det sig.

4. mannyb

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Hur sed du förresten på vBull-features som reputation och social groups etc? Jag övervägde att ha sådant här, men det känns mer som något man snarare kör på ett "chattforum" än på ett techforum.

5. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Känner faktiskt inte till vad det är, då vi körde phpBB först och nu ett egenkodat forum... :o Har bara hanterat vBulletin på annat håll, och det var bara några månader.

6. mannyb

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ah. phpBB ger mig nervösa utslag. *ryser*

7. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Heh, inte mig, me likes a lot. Anledning till att vi bytte var iofs att det började bugga ur en hel del (inlägg-db stämmde inte med "antalet inlägg"-db, så "nästa sida" slutade fungera på slumpmässiga trådar), men det berodde på att adminen som installerade det också hade valt att ha femtiotalet moddar. Visserligen behövde vi dem, men...

Efter det har jag själv installerat phpBB3 när det kom på annan egen community, och det har rullat på mycket bra, inget alls att klaga på.

Uh, </off topic>. :)