Strul efter uppdatering

Diskussion i 'Desire HD' startad av zewe, 19 december 2011.

1. zewe

zewe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter senaste uppdateringen har jag upptäckt en massa strul, det största var att det inte går att svara med det headset jag har längre fungerade fint innan?
    den visar plats bara Sverige nu mera inte orten som jag var i som tidigare och en massa appar har börja hänga sig som inte strulade innan men det är kanske bara uppdatering av dom som behövs.

Nån som har koll på om det går att lösa så jag kan svara med mitt skullcandy headset igen, och hur jag får till ort?
    /p

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vadå ort? Du talar ju inte ens om vad för ort du pratar om? väder? google maps? latitude? nån annan app???

3. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Han menar så klart "Current position". Han kanske inte var så tydlig med det men det är ju knappast svårt att räkna ut.

Åter till frågan.
    Jag hade liknande problem med min telefon när den var stock och jag uppdaterade den med den första releasen av GB under julhelgen förra året, den som senare drogs tillbaka pga många buggar. Min "Current position" blev då låst till den ort jag befann mig när jag gjorde uppdateringen. Lite kul kanske då jag så klart befann mig i min hembygd under julhelgen och blev på så vis ständigt påmind om mitt ursprung, men det blev ju inte mindre störande i längden för det. =P

Jag försökte att lösa det på en massa sätt men gav till slut upp. Allt fixade sig när det kom en ny OTA senare under våren. Kanske inte det du vill höra men så var det för mig i alla fall. Ett alternativ kan väl vara att köra reset och installera om 2.3.5-uppdateringen.

Lycka till!

4. zewe

zewe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp var "Current position" jag menade var kanske lite otydlig.

Det stora problemet är dock hedsettet, sjukt irriterande att det laav...

5. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag hittade en uppdatering häromdagen ( sökte manuellt ) och efter det så vill Sense starta om sig mellan varven...
    Stod inte vilket version den uppdaterade så jag vet inte om det var android eller sense som uppdaterades... :/

6. Chrille08

Chrille08 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ni som har problem med senaste uppdateringen till er DHD, och att den dör/hänger sig vid inkommande samtal etc…

Antingen kör du en factory-reset på din lur…

ELLER…

Ta bort din ”Facebook konto koppling”
    (inställningar -> Konton och synkronisering -> Facebook -> Ta bort konto)
    starta sedan om telefonen…
    Sen är det bara starta Facebook appen och logga in igen för att återkoppla kontot igen…
    Nu är det bara att tuta och köra…

Lycka till!

7. zewe

zewe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för svar har lyckats löst de flästa problemen förutom att headsettet inte går att svara i efteruppdateringen, helmysko alltså..