Problem: Strul med Comviq efter missad upphämtning av lur

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Millwad, 22 jun 2023.

1. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Som rubriken lyder, jag hjälpte farsan att köpa en ny lur via Comviq (195 kr i månaden, 40 gb surf och en medföljande Pixel 6A kostnadsfritt). Han missade att hämta upp den i tid, så felet ligger på hans sida, men när jag kontaktade Comviq så verkar dom vara helt ointresserade av att göra något åt saken eller omleverera mobilen (mot avgift).

Utan dom vill att han ska ha sin förhöjda månadskostnad (20 kr mer än innan) utan att kunna få mobilen på något sätt, och om han vill ha luren så ska han få punga ut över 300 kr i månaden då priset har höjts. Rimligt?

2. nza

nza Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    IMG_2534.png

Absolut inte, om man läser vad de själva angett på deras hemsida. Avtalet skall makuleras isåfall.

EDIT: Lite förtydligande. De är inte skyldiga att skicka tillbaka Pixeln, om det skulle vara kravet. Eftersom du också anger att din far undanlåtit att hämta ut paketet enligt avtal så har inte avtalet fullbordats. Comviq äger hårdvaran (enligt deras allmänna villkor tills full betalning tillkommit Comviq enligt bland annat avsnitt 4.1 & 7.7) vilket egentligen innebär att de har rätt att frånträda avtalet de ingått med varann.

Last edited: 22 jun 2023
    chraist och Kristy gillar detta.