Strul med flashning..

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Wrathian, 24 augusti 2010.

1. Wrathian

Wrathian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag borde egentligen inte ha problem med detta, då jag en längre tid hålt på med att flasha och installera uppdateringar via recovery, men nu verkar allt göra så som jag inte vill..

Prolemet var att jag inte kunde få mobilen att starta till annat är recovery i 2.1 med samdroid turbo installerat. Därför valde jag att köra om allt, dvs, installera 1.5, sen 2.1 och till sist LeshaKs kernel. Att installera XXEI5, som jag hade på datorn gick bra, men när jag ska installera 2.1 skiter sig allt. Jag lägger in JB7, som är den första 2.1 versionen, som har bootloadern som behövs? Jag använder den "gamla" .ops-filen som man ska, men den hänger sig ändå precis innan bootanimationen kommer upp..
    Nu orkar jag inte hålla på mer med att pröva mig fram mer, så jag undrar om ni har något förslag på vad man ska göra? :)
    (Antagligen är det något uppenbart som jag glömt sen jag gjorde det senast.)

2. n3rox

n3rox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Gamla .ops filen? Det är väl spica_jc3.ops du använder för att flasha in 2.1 eller?

3. Wrathian

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oj, jag har iaf provat båda, men problemet är inte den vanliga tirangeln med en telefon och ett orange utropstecken, utan att den helt enkelt stannar efter att mätaren gått upp till max vid bootlogan..

Ska prova flasha 1.5, göra factory reset och sen flasha 2.1 igen..

(Inte för att man borde behöva göra factory reset, men det skadar väl inte..)

4. Wrathian

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Just nu försökte jag med JD1, om jag använder spica.ops så hänger den sig vid bootlogan, men om jag använder spica_jc3.ops så komer den fina triangeln upp....

5. Wrathian

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. n3rox

n3rox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det var skönt att höra