Strul med HSDPA via Telenor

Discussion in 'Hero' started by nitram86, Nov 11, 2009.

1. nitram86

nitram86 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Halloj!
    Jag undrar lite om någon annan än jag har haft liknande problem med hastigheten på mobilsurf med Telenor. Mobilen indikerar ett H och i status för telefonen ser jag att den använder HSDPA. Trots detta kommer jag bara upp i en hastighet av ca 350Kbit/s oavsett var jag testar.
    Pratade med telenorsupporten och sade först att mitt abbonemang inte var aktiverat för Turbo 3G. Frågade då varför det står på "Mina sidor" att det är aktiverat sedan ett år tillbaka.. och då sa hon istället att jag har för dålig täckning. (trots att jag befann mig mitt i Stockholm). Hon kunde inte hjälpa mig mer än så.. För säkerhetsskull kollade jag upp på PTS var det finns en mast närmast mig hemma och gick närmare den och provade.. Samma resultat.

Frågan är då om det är någon inställning eller annat som är felet? Hoppas på att någon annan varit i samma situation och hittat en lösning..

Kör Orginalrom på min Hero.

/martin

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    någon på forumet snackade om att ta bort nån proxy för telenor och köra på internet.telenor.se

du får själv leta upp tråden. Ligger säkert rätt nyligen i forum någonstans.

Speedtest.net - tråden säkert

3. nitram86

MINA ENHETER

Jag har plockat bort proxy sedan tidigare.. Tyvärr kan jag inte lägga in internet.telenor.se som APN eftersom man inte får max 19Kr/Dag då.. men det kanske är så att services.telenor.se inte går att använda för HSDPA.. Någon som vet?

4. nitram86

MINA ENHETER

Okej borde kollat speedtest.net tråden först.. Måste byta APN.. Case closed.. :)