Strul med kontakter efter mjukvaruuppdatering

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av frida_s, 23 nov 2011.

1. frida_s

frida_s Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag vet inte om detta är ett Android, ett HTC eller ett Wildfire S problem. Eller om det bara är jag som inte fattar...:P

Jag köpte en Wf S i augusti. Batteritiden var urusel så jag skickade in den för nån vecka sen på uppmaning av Tele2. Fick idag tillbaka luren efter en mjukvaruuppdatering som jag ännu inte vet om det har löst problemet, men fick direkt ett annat strul.

När jag nu skulle återställa telefonen så kunde jag under Visa kontakter välja på följande:
    Facebook för HTC Sense (93)
    Google (85)
    Yahoo (33)
    Facebook (93) ej ikryssad
    SIM (0) ej ikryssad
    Telefon (98)

Vilka ska jag välja? Vad är det för skillnad på Fb för Sense o "vanliga" FB? O varför har de som jag har som Fbkontakter sina statusuppdateringar 2 ggr på sina kontaktuppgifter, trots att bara Fb för sense är ikryssat?

Just nu har alla kontakter minst 3 olika av de ovanstående kategorierna med sina uppgifter... Jag vill att deras nr ska stå en gång, alla olika nr per kontakt och att adress, födelsedag etc är med. Hur gör jag?

En sak till- alla nr har fått amerikansk standard nu...dvs 111-111-1111...varför?

Jag har varit i kontakt med HTC's helpdesk, men de frågade bara om jag kunde synka med Outlook, vilket jag inte kan eftersom jag inte har det.

Oordning driver mig till vansinne så jag måste få ordning på mina kontakter...

Finns det nånstans som Android (om det är ett Android"problem") är förklarat på ett enkelt och pedagogiskt sätt där jag kan lära mig vad alla olika grejer, inte bara kontakterna, innebär och hur jag ska hantera det?

2. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Gå in under "konton o synk" och ta bort FB för Sense..använd bara vanliga FB så slipper du dubbel där. Rensa även "data" under FB för Sense i programhanteringen.
    Sen har du antagligen 2 mailkonton eftersom Yahoo är med oxå?! Är Yahookontakterna dubletter med Googlekontakterna? Eller är det olika? Flytta isf över dom från Yahoo till Google.
    Har du alla dina kontakter synkade på ditt Googlekonto så behöver du inte ha dom i telefonen, så du kan radera dom därifrån och bocka ur den rutan.

3. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Och för att slippa amerikansk gruppering så har jag lagt till +46 (-nollan i riktnumret) före alla telefonnummer... :)