Problem: Strul med laddning och

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av emilioooo, 29 juni 2014.

1. emilioooo

emilioooo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena! Vart ska jag börja.. Lämnade in min z2 för en månad sen pga att mobilen inte kände av att jag hade i hörlurar/högtalare, musiken forsatte alltså att strömma ut genom mobilens högtalare. Hämtade den igår och då hade den bara rengjords. De funkar nu vilket fall men har nu ett problem med en annan sak.

Min telefon vill ibland inte ladda. Innan inlämning laddade jag med original laddaren och har alltid funkat fint. Lånade någon annan gammal HTC laddare någon gång och då vill den inte. På givna signaler blir den ansluten till laddare, kopplar ifrån och så håller de på med exakt jämna mellanrum. Nu köpte jag ny laddare igår på Kjell & C:o och skulle testa ladda igår efter jag hämtat telefonen hos Telia. Tror ni inte de fortsätter då? "Laddare ansluten, frånkopplad. Laddare ansluten, frånkopplad". Testade två olika sladdar, lika dåligt resultat på båda. Införskaffat docka tidigare som jag ej använt. De funkade däremot bra. Inatt vaknade jag dock att samma sak händer med den.

Så otroligt trött på problem. Z2 är en riktig stilren lur. Synd bara att de ska finnas tråkiga problem. Dock är väl inte z2 ensam med de.

Någon som har tips eller är de bara skicka in den igen?

2. emilioooo

emilioooo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite ny info. Testade att ladda med en samsung laddare, funkade fint.. Dockan funkar bra ett tag sedan börjar den att ladda, inte ladda, ladda inte ladda osv.
    Testade även samsung laddaren med en av sladdarna som jag har som inte har funkat samt att testa den jag köpte på kjell & co med samsung sladden, funkade inte... Men hur kan de isåfall vara fel på själva "där-man-sätter-i-usb-kabeln" ? Den är ju helt ny, de ska ju funka för alla? Och samsung laddare funkar fint? Blir tokig...

3. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Så ska den ju inte bete sig. Gör en fabriksåterställning och se om det hjälper. Annars får du nog tyvärr skicka in den igen.