Strul med mobil och mobiloperatören 3! Tips?

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Millwad, 14 juni 2012.

1. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Hej, jag har en mobil på abonnemang från 3, denna mobil har strulat konstant sedan jag fick den.

Fick den med ett abonnemang för 6 månader sen och sedan dess gick första åt genom DOA (högtalaren och mikrofonen strulade konstant).

Efter DOA:n så fick jag en ny av samma modell, den hade samma fel och skickades in på reparation. Väl hos Anovo bytte de ut skärmen och andra komponenter och jag fick hämta den på 3:s servicecenter.

Efter den reparationen så var det fortfarande samma fel så jag var tvungen att lämna in den på lagning drygt 3 månader senare. Väl hos Anovo bytte de ut massvis med komponenter igen och jag fick hämta den på 3:s servicecenter.

Denna reparation var lika misslyckad som de innan och samma problem fanns kvar plus en kraftigt förkortad batteritid så samma vecka så gick jag till 3 - IGEN. Självklart ville de skicka in den på reparation igen vilket jag gick med på.

Nu är den hos Anovo med statusen, "Vi väntar på information från tillverkaren". Jag antar att de kommer reklamera mobilen.

Om de nu reklamerar den, måste jag ta emot samma modell? Jag vill under inga omständigheter ha den modellen igen, mobilen har varit ett helvete för mig de senare 6 månaderna och jag nästan vägrar att ta emot skiten igen.

Nu till min fråga, har jag rätt att vägra att ta emot samma modell? Jag hade tänkt att fråga om det vore möjligt att ge mig en likartad produkt (samma prisklass med liknande specifikationer)?

Tacksam för svar!

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Beror ju på modell. Om du har en modell som kanske inte finns längre, så byts den ju ut mot något liknande med samma funktioner. Men jag gissar på att din lur inte är så gammal, utan anovo komer byta den till samma enhet troligen. Det är när du får den tillbaka, som du kan reklamera luren. Du kan skriva ett brev direkt till reklamationsavdelningen hos 3. Berätta hur det varit, så kommer de troligen att fixa detta. Du får då troligen välja en annan lur eller bryta avtalet.

Millwad gillar detta.
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Precis som dragontrumpetare skriver så kommer du nog behöva kontakta reklamationsavdelningen för att få byta modell. Säljs din telefon idag - fast till ett lägre kontantpris kommer du få välja en annan modell med samma kontantvärde som när du köpte din (om din reklamation går igenom till 100%). Säljs inte din telefon längre kan Anovo i vissa fall fortfarande få fram den - men även här kan det hända att du får byta modell.

Om du får tillbaka en telefon med samma modell i butiken - kolla med dem först om de kan göra något, t.ex byta direkt i butik eller något. Ibland går det faktiskt, ytterst sällan dock.

Millwad gillar detta.
  4. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Hej, igen.

Det står nu hos Anovo att min mobil reklameras, äntligen!
    Mobilen jag har finns inte hos 3 längre, i alla fall inte på deras hemsida, sist jag var i butik så fanns den dock. Där kostade den 100 kr mer i månaden än det jag pröjsar per månad.

Har jag rätt att vägra att ta emot samma modell? Det finns inte i denna värld att jag kan tänka mig att ta använda samma modell igen efter en DOA och 3 reparationer.

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hör efter med butiken om du får tillbaka samma, men rimligtvis bör du få välja en annan för samma värde som din telefon hade när du köpte den. Annars låter du mobilen ligga kvar hos butiken och kontaktar reklamationsavdelningen och ser vad dom kan göra!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Frågan är, vilken telefon är det?