Strul med Runkeeper och Cardio Trainer

Diskussion i 'Applikationer' startad av Gnixel, 16 aug 2010.

1. Gnixel

Gnixel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om den här tråden skall in här eller inte!?!
    Har ett problem med olika träningsprogram som jag testat. Har samma problem både Runkeeper och Cardio Trainer.
    Allt är frid och fröjd när jag startar prgrammen och börja springa/cykla etc.
    Det är när jag sen stoppar programmet som problemen börjar. GPS går ner vilket är bra, men det är stört omöjligt att få mitt 3G att gå ner. Det ligger konstant på och visar att det är igång.
    I menyn så står det att det mobila nätverket är av, men ikonen visar fortfarande att det är på, och samma sak med programmet 3G Watchdog som jag använder. Den ikonen visar oxå att det mobila nätverket är på.
    Varför?? Vad gör jag för fel?? Stänger jag av/avslutar jag Runkeeper eller Cardio Trainer på fel sätt??

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    3g används ju delvis för att hitta positionen. När du stoppar ner telefonen i byxorna och springer i skogen är det inte alltid att telefonen får kontakt med satelliterna, så jag antar att GPS:en hela tiden samarbetar med 3G-positioneringen.
    Men om du vill stänga av 3G helt kan du använda dig av programmet APN-droid som stänger av datatrafik helt.

Edit: Tror jag läste din fråga lite för fort... Men du kan ju prova att stänga av programmet med en aktivitetshanterare (Task killer etc), och se om det hjälper. Annars kanske det är något annat program som arbetar.

Last edited: 16 aug 2010
  3. Gnixel

Gnixel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabbt svar. Skall testa bägge förslagen i eftermiddag.