Strul med skärmen =S

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Flexxy, 2 jul 2011.

1. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hey peeps.

Efter att ha varit väldigt nöjd med min telefon och slängt in en ROM efter den andra så har min mobil nu pajat sig själv.
    Hade den i fickan när jag var ute och joggade och när var klar så hade skärmen slutat att fungera helt.
    Digitizern fungerar för jag kan öppna skärmlåset (känner av vibreringen), men får alltså inte fram någon bild what so ever.

Lät telefonen vila i några timmar och startade upp den igen, verkar som om backlight fungerar för skärmen lyser upp, men den är helt svart och fortfarande ingen bild överhuvudtaget.

Någon som har en idé om vad man kan göra för att fixa den?

Jag har köpt den via tele2 och såg via deras hemsida att alla LG telefoner ska till Anovo, loggade in på Anovos sida och jag kan inte fatta hur man ska göra en anmälan. Kommer bara till menyn där man ska logga in, men jag har inga inloggningsuppgifter =S

Har någon varit med om något liknande på sin telefon? Kunde ni få den fixad?

2. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag vet att min kan hålla på så där ibland. Då brukar jag ta ut batteriet eller vänta så får jag tillbaks bilden.

Du kan testa ta ut batteriet alternativt använda NVflash.

3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Drog ur batteriet direkt när det hände.. Provade starta om ett par gånger utan att få någon bild.
    Nu efter 6-7 timmars vilande startade jag upp den igen och fick bild igen.. Men tyvärr så pajade den igen mitt i bootanimationen, halva bilden försvann...
    Ska låta den vila till imorgon och då drar jag en NVflash..

Om någon annan har mer tips så langa gärna hit det...