Problem: Strulat till det!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Cygnus, 19 dec 2012.

1. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Hej, igår kväll försökte jag dra in CM10 på min Xperia S. Följde denna guide: http://www.youtube.com/watch?v=O52IeX93Jek

När jag kom till steget då jag skulle skriva fastboot flash boot boot.img så fick jag bara "failed" meddelanden hela tiden och lyckades inte få fram vad problemet var. Satte telefonen i laddaren över natten och nu på morgonen när jag försöker gå in i fastboot läget med volym upp+ power så är det enda som händer att en röd lampa tänds upp i vänstra hörnet och inget mer. Ingen vibration ingenting! Har försökt att hålla in volym upp+power i tre sekunder utan sladd i men får ingen respons alls!

Detta är ju en mardröm, allt jag ville var att få Jelly Bean på telefonen men nu verkar den helt död! Någon som har en lösning???

2. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Uppdatering:

Jag har lyckats få den ur "brickläget" genom att ta ut simkortet, hålla nere power + volym upp i 10 sekunder och sedan ansluta den i fastbootläget. Detta fungerar efter ett par gånger. Men jag lyckas fortfarande inte flasha över img.filen via kommandtolken. Jag kör Windows XP, vettefan om det påverkar på något sätt?

Här kommer en beskrivning av vilka steg jag har gjort:

”How to”guiden jag har följt : http://www.youtube.com/watch?v=O52IeX93Jek
    Jag är på 9:14 och när jag skriver fastboot flash boot boot.img så får jag olika felmeddelanden som lyder typ: Failed<remote: invalid image format> eller Failed <remote: Wronge range: 0x00208 bla bla bla

https://sites.google.com/site/projectfreexperia/download/cyanogen-mod-10
    Där är länken till att ladda ner Cyanogen Mod 10 och jag har valt den översta, FXP151 http://ul.to/f/6cie8y Sedan valde jag:
    FXP151-cm-10-20121214-UNOFFICIAL-anzu.zip
    150,10 MB

Här undrar jag för övrigt vad det är för skillnad på de olika, anzu, aobo, coconut etc?

Den Zipfilen har jag lagt på telefonens minneskort, enligt youtubeguiden. Därefter har jag öppnat zipfilen på datorn och lagt .imgfilen i fastboot mappen på datorn tillsammans med AdbwinApi.dll och AdbWinUsbApi.dll och fastboot.exe.

Sen så startar jag telefonen i fastbootläget och försöker skriva in fastboot flash boot boot.img och får då failed!

Fattar inte varför!

Det enda som jag ser skiljer sig är att mappen ”Fastboot” som han har i videon innehåller en extra fil som heter ADB men den har inte jag fått med när jag laddat ner fastboot mappen så vettefan om det är det som avgör?

3. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Anzu är väl Xperia Arc? Det verkar som att du försökt flasha in fel firmware.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Cygnus gillar detta.
  4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Du måste välja den filen som innehåller namnet Nozomi eftersom det är Sonys namn på Xperia S.

Cygnus gillar detta.
  5. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Hej, du har rätt! Jag klantade mig och försökte trycka in fel fil! Medan jag gjorde det så fuckade jag upp något och telefonen svävade mellan "brick-mode" och vanligt under hela dagen. Det värsta var att datorn slutade känna igen den när jag pluggade in den vilket gjorde att jag inte kunde skjuta över rätt version till den, moment 22 alltså! Till slut lyckades kollegan forca ut en drivrutin som kände igen den ock, voila nu funkar allt som det ska :)

Lätt det svettigaste dygnet på länge kan jag säga!!:sealed:

6. prograde

prograde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde samma misstag, och nu får jag sitta och ladda ned RÄTT fil i en timme till... Regards till dem som sitter och utvecklar det här, men om man får smyga in lite kritik, så gör det inte direkt övertydligt hur man ska göra...

7. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Håller med till fullo!

Vet du för övrigt hur man ändrar i vilken ordning apparna skall presenteras i drawern? Hittar ingen inställning till det? Nu ligger de bara i bokstavsordning?