Strulig HTC Legend

Diskussion i 'Allmänt' startad av nicotin, 2 jun 2010.

1. nicotin

nicotin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag lessnade på appel träsket och skaffade mig en HTC Legend vilket jag inte ångrar MEN......

Den hänger sig ofta,kan slå ett nummer och trycker på ring utan att det händer något.

Den kan ibland självmant starta om sig själv.

Finns det någon lösning på detta mjukvaru problem ?

Sen så försöker jag formatera om mitt minneskort men den valmöjligheten har jag inte i menyn,varför har man inte möjlighet att formatera minneskortet i telefonen ?

Tacksam för hjälp.

2. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Ang kortet så måste man unmounta det först ( I alla fall i Heron)

Det kan ju vara nån app, skulle rekommendera en hårdreset på telefonen om ingen annan kommer på en bättre ide och testa telefonen några dagar utan att installera appar. Är det fortfarande problem kan det vara en ide att lämna in telefonen på service.

3. Mr_Miyagi

Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har en HTC Legend och känner inte riktigt igen mig i din beskrivning. Telefonen har startat om sig själv en gång, det kan jag leva med. Däremot så har HTC Sense krashat lite då och då vilket kan vara lite småirreterande. Ofta har det varit i samband med att den försöker ladda om friendstream och sådant. Jag tror att det är twitter klienten som krånglar för mig.

Hur som helst så rekommenderar jag Varazirs råd om återställning och att inte installera appar på några dagar. Det kan ju mycket väl vara något sådant. Håll extra koll på twitter och facebook uppdateringarna, vet att många haft strul med dessa. Krashar det fortfaranade så skulle det t.ex. kunna vara något fel på minnet eller dyl och då är det service som gäller.