Student vill köpa andrion lur

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dennis, 20 jul 2009.

1. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej är student så har inte riktigt råd att köpa en ny telefon för 5000kr men skulle väldigt gärna vilja ha en Andrion telefon.
    Dom jag tänker på då är HTC magic och HTC hero.
    Men hero kommer ju ut på marknaden nu snart så den lär ju ha ett väldig högt pris lägen...
    Anser ni att det är värt att spara och vänta på en hero eller ska man försöka slå till på en magic? Det är väldigt viktigt för mig att telefonen är snabb och inte häger och laggar när man använder den få saker irriterar mig så mycket som detta. Vad jag förstår så är detta inget problem med dessa två telefoner?

Någon har kanske en magic till ett bra pris?

P.S första posten här:) hoppas snart att det kan bli fler poster och för förhoppningsvis som mer än en suktar efter andrion

2. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack

vad anser du om valet mellan magic och hero då? Någon erfarenhet om hur magic fungerar med hero rom?
    Det jag tycker värkar bäst med hero romen är att det har så många hemskärmar. Man har 3 i magic har jag för mig.. Kan man få fler? Läste något om att clocka upp processorn i magic vet du något om detta? Vilken variant av magicen är bäst den som säljs i norden eller den andra?

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Du får nog svårt att hitta en Hero till samma låga pris som en Magic, iaf den närmaste tiden.

5. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad anser du om valet mellan magic och hero då? Någon erfarenhet om hur magic fungerar med hero rom?

Det jag tycker värkar bäst med hero romen är att det har så många hemskärmar. Man har 3 i magic har jag för mig.. Kan man få fler?

Läste något om att clocka upp processorn i magic vet du något om detta?
    Vilken variant av magicen är bäst den som säljs i norden eller den andra?

Är dom flesta appsen beroende av internetanslutning?

Hur hittar man äöå ligger dom direkt på tangentbordet som på iphone med 3.0?

6. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du kan lägga in hero på din magic om du vill. Du kan också överklocka processorn som du nämnde.

Svenska tecken är knepigt med inbyggda tangentbordet tycker jag, även om det finns. Det nordiska tangentbordet på market som är gratis är mycket bättre för mig iaf.

Jag rekommenderar verkligen ett abonnemang med fast surf-kostnad. Själva grejen med den är ju att du vill vara online mycket. Annars kan du lika gärna köpa en standard-mobil tänker jag iaf...

7. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen här som har en magic i bra skick att sälja till en bra peng?

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  9. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det som bestämmer om skandinaviskt (eller svenskt) tangentbord fungerar verkar vara ROMen och om du köper en telefon där du kan byta ROM som du vill så kan du även få både flyt och valfritt tangentbord. Magic går att "klocka upp" så du får samma hastighet som i en Hero men som vanligt är allt i teorin och kanske inte helt överensstämmande med verkligheten.

PS! Jag är toknöjd med min spanska Magic så var inte rädd för utländska varianter.

10. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Skandinaviskt tangentbord funkar utan att byta rom, det enda som inte funkar med det är att det inte går att spara ord för tillfället..

11. teran

teran Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Dennis!

Jag köpte en Magic från ebay.de för 3500kr inkl frakt. Oöppnad förpackning och med kvitto.

Jag behövde ställa in APN inställningar (finns instruktion i forumet här; tar 1 minut) och sen lägga in skandinavisk ordlista och tangentbord (finns gratis i market).

Sen är det bara att köra på. Har inte rootat telefonen än och tänker nog vänta ett tag med det. Väldigt mycket funkar ju ändå. Så med det vill jag säga att det är väldigt enkelt att komma igång även när man importerar.

12. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla bra svar!! va i affären idag och fick dem att packa upp och starta en!!! kan ju säga att jag blev SÅ mycket mer sugen!!! Vilken telefon!! nu ska jag bara hitta en att köpa! är det någon av er som har en svart? blir det mycket fingeravtryck på den? svart bara för att jag tror vit blir smutsig + att det är coolt att ha en som inte finns här i Sverige!

13. Zebb

Zebb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dennis, starta en privat firma och skaffa flat rate-abonnemang hos TRE.

600:- i månaden

Du får:

* HTC Magic (24 mån avbetalning)
    * Obegränsade samtal
    * Obegränsade sms
    * Obegränsad datatrafik i mobilen + mobilt bredband

Säg upp eventuellt fast telefonabonnemang så känns inte 600 kr/mån så mycket. Total frihet.

14. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det problemet finns endast om du installerar det och har HTC-tangentbordet istället för standard installerat. Så länge du kör en build med standard eller har root och kan byta ut filerna så fungerar det utmärkt att spara ord. Utvecklaren har bekräftat att det beror på inkompabilitet med HTC-tangentbordet. Har naturligtvis själv bekräftat att det fungerar bra också. :)