Studerar du på högskolan i Kristianstad, Malmö eller Gävle?

Diskussion i 'Applikationer' startad av InDesire, 18 nov 2010.

1. InDesire

InDesire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag studerar på högskolan i Kristianstad och har en HTC Desire. I princip varje dag sökte ja upp mitt schema via webbläsaren på telefonen. Drygt tyckte jag det var och bestämde mig för att försöka utveckla en applikation som hämtar hem schemat till mig.

Detta är min första applikation så kommentarer, synpunkter och idéer är varmt välkomna !

Detta är en applikation för oss som studerar på Högskolorna i Kristianstad, Malmö och Gävle! Det är en schemaapplikation som hämtar hem informationen från varje högskolas egna schemasystem för webben och sparar i telefonens minne. Detta schema kan man sedan uppdatera när man vill.

Man kan söka på program, kurs, lärare och lokal genom att skriva in just det schemats speciella sökord. Detta sökord får man lättast genom att gå till det vanliga schemat i webbläsaren och kan se ut så här, texten i fetstil är sökrodet:

http://kronox1.hkr.se:8181/kronox-webbklient/SchemaUtskrift?startDatum=idag&intervallTyp=m&intervallAntal=6&moment=&sokMedAND=true&forklaringar=true&schemaTyp=SchemaOptimal&resurser=p.TDSYK200835

När applikationen har hittat ett schema så hämtar det hem informationen och sparar i telefonens minne. Detta för att kunna ha tillgång till schemat även om man inte har internetuppkoppling eller schemaservern ligger nere ( väldigt vanligt för oss i Kristianstad )

Jag hoppas att detta ska vara till nytta för alla er studenter där ute!

Jag har inte kunnat testa det fullt ut för skolorna i Malmö och Gävle, så studerar du där, skriv gärna några ord om hur det funkar för er.

Programmet heter SchemaHKR och hittas enkelt på Market.

/ InDesire@Swedroid - Zail@Market

Last edited: 18 nov 2010
  2. InDesire

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

v1.4.5 ute nu!

Någon som har testat ?

3. berka

berka Youth Droid Medlem