Stylus penna till surfplatta/mobil

Diskussion i 'Allmänt' startad av Peterrrrr, 9 dec 2020.

  1. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tänkte köpa styluspenna till barn och undrar om det finns något bra billigt alternativ?
    Det ska endast användas för att måla med i appar, det behövs en smalare spets för mer precision.
    Kollade lite på Amazon, men är osäker på vilka som fungerar bra på alla typ av Android surfplattor/mobiler.
    Någon som har något bra tips på några billigare?

    Amazon.se : stylus aktiv
     
    Last edited: 10 dec 2020
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Senast jag handlade stylus så hittade jag en 10-pack för en spottstyver på Fyndiq och de jag testat hittills är det inga problem med.

    Ärligt talat så tror jag inte att det spelar så stor roll, det är ingen komplicerad produkt, det handlar mer om tycke och smak.
     
  3. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Var det smala spetsar och bra precision?
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Det finns inga stylus med smala spetsar som är generella, skärmens touch måste ha ett visst avstånd mellan punkterna för att känna av kapacitansen mellan ytterkanterna på spetsen, annars fungerar det inte alls men jag tycker att precisionen duger för det mesta.

    Ska du ha högre precision på pixelnivå så är det nog bara möjligt med Samsung Note och dess speciella stylus som alltså inte fungerar på andra mobiler (deras stylus är inte heller kompatibel mellan olika modeller, testade med Note 4 stylus på Note 20 men det funkar inte alls).
     
    bernard och katho gillar detta.