Styra en Android via annan Android?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Concha, 24 dec 2011.

1. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det har säkert tagits upp tidigare, men inga tydliga svar på dem trådarna, så jag testar.
    Finns där någon lösning att kunna styra en android-mobil/tablet via en annan android-mobil/tablet? Såsom kunna starta och st..yra appar och använda tangentbord...

Jag har nämligen en arc S stående i en LiveDock, som jag kopplar till TVn. Men just nu så har jag inget trådlöst mus och tgb. Men så tänkte jag att jag skulle ju kunna styra den via min S2:a...

TIPS någon??

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 374
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    ConchaConcha; Du kan prova installera valfri VNC-server på din arc s och sedan valfri VNC-klient på din S2:a.

Tänk på att en VNC-server kräver root för att fungera, som exempelvis droid VNC Server, så du kommer med andra ord att behöva roota din arc s om du inte hittar någon bättre lösning.

Jag har ingen aning om huruvida det blir så särskilt användbart eller inte. Om du testar vore det fenomenalt om du kunde rapportera om dina fynd i tråden.

3. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tack för tipset.. Återkommer när jag testat, lär dock inte bli de närmaste dagarna..