Styra musikspelare med blåtandsheadset?

Diskussion i 'Applikationer' startad av botze, 5 nov 2010.

1. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Har nyligen köpt ett blåtandsheadset med stereo som jag lyssnar på musik igenom. Är det någon som har koll på hur man styr vilken musikspelare som ska styras via knapparna på headsetet?? I dagsläget kan jag INTE styra spotify alls via headsetet (detta är prio då det är den jag använder mest), på den förinstallerade musikspelaren fungerar det att byta låt men inte att pausa/starta musiken, med Power Amp fungerar allt...

Edit: Har SE X10 mini med 2.1.

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Tyvärr så är det ett dilemma och den enda musikspelare som jag varit nöjd med är doubletwist där all styrning fungerar. Andra verkar inte ta över kontrollen ordentligt utan den interna musikspelaren kan dra igång samtidigt som man försöker styra andra program.

Spotify är en av dem som inte tar över kontrollen och registrerar sig som "master". Kontakta spotify och fråga om det är en feature de kan lägga till.

3. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Hmm... efter att ha läst ditt inlägg provade jag igen med Spotify. Jag har nu avinstallerat Astro Player som jag hade installerat, för att det drog igång automatiskt så fort jag pillade på någon av knapparna på headsetet, oavsett vilket program jag hade igång. Döm om min förvåning när jag nu upptäckte att jag kan styra Spotify helt perfekt!! Start/stopp och nästa låt funkar. Det verkar som att det var Astro som "fuckade upp" min styrning....

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Ah måste jag testa själv :D Tackar för ideen.

5. lot76

lot76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör med SE MW600 Till min HTC Legend, funkar bra med Spotify och standard musik spelaren. installerade Winamp och då tog den över totallt. även när den inte var igång,
    så fort man tryckte på en knapp på HF så startade Winamp. :(

6. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Det kanske är ett antal musikspelare som gör så, t.ex. Astro och Winamp då tydligen. Borde finnas någon inställning för detta men icke!! :( Om man BARA vill använda de spelarna är det ju en bra feature...

7. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem, jag använder winamp och spotify. Nu har jag fått klicka ur alternativet i winamp som styr BT-knapparna och gått över till Poweramp istället, där det verkar funka. Jag tycker att winamp är smidigare så det är lite synd men det är inte första gången det händer med en musikspelare som jag fått avinstallera. Ska det vara så svårt att få till att knapparna ska kontrolleras enbart när programmet är igång?