Styra telefonen med TVn fungerar ej

Diskussion i 'Xperia pro' startad av Pontusf, 12 nov 2011.

  1. Pontusf

    Pontusf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Om man kopplar sin Xperia Pro till sin TV med HDMI ska man tydligen kunna styra telefonen med TVns fjärrkontroll. Någon som lyckats med detta eller försökt men inte klarat det?

    Det ska minsann vara så jäkla enkelt påstår de, bara att plugga in telefonen och sen köra med fjärrkontrollen. Men så är det förstås inte, det händer ingenting när man provar med fjärrkontrollen (pilar & de färgade knapparna). Någon som vet vad man kan göra åt saken?

    Jag har som sagt en Xperia Pro, och TVn är Sony KDL-40D3500 Bravia (som enligt manual har stöd för CEC).
     
  2. oskargronqvist

    oskargronqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror helt enkelt inte att det går med din TV. Jag har själv en Sony 32-tummare av samma årsmodell där det också står att det ska fungera. När jag testade på föräldrarnas några år nyare Sony-TV fungerade det dock direkt, precis som i reklamen. Samma sak är det med mitt Playstation. Inte heller det kan jag styra med min TV-fjärrkontroll.

    /Oskar
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Din tv stödjer helt enkelt inte den funktionen. Finns en tråd om detta i arc delen.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  4. Pontusf

    Pontusf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, hittde tråden i Arc-delen. Skriver de i manualen för TVn att den stödjer funktionen inbillar man sig ju att det ska fungera. Men det fungerar alltså inte trots att båda är Sony. Om det nu spelar någon roll att det är "Sony"-mobil, det kanske är Android som är problemet? För vissa har det ju fungerat med andra märken på Tvn som är från 2005.