Styrkulan & Ljudkvalitet

Diskussion i 'U8220' startad av Swe, 26 feb 2010.

1. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Kände på den idag hos 3. Styrkulan var verkligen av klart sämre kvalite än hos HTC Hero, ingen känsla plastig hård kilar lätt fast sig så den inte går att rotera. Finns helt klart bättre mobiler för de pengarna.

Någon som kan säga något om ljudkvaliteten och ljudbilden ur 2,5 uttaget?

2. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag håller verkligen inte med dig om att styrkulan är dålig, visst den är något sladdrig men den funkar klart godkännt. Ljudet är det absolut inget fel på, jag använder en 2.5 till 3.5 adapter for användning med mina vanliga hörlurar och jag marker knappt någon skillnad jämfört med min samsung k5 mp3-spelare det är kanske bara en aning sämre men som sagt det är absolut inget fel på ljudet varken från högtalaren eller från hörlursuttaget.

3. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är det möjligtvis så att du inte fått känna på en riktig telefon utan ett sånt där visningsexeplar som inte alls är den riktiga telefonen?

Ljudkvaliten tycker jag knappt är ok i dom medföljande hörlurarna men om man köper en 3.5 mm adapter och använder sina vanliga hörlurar så blir det nog bra

4. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag var faktiskt inne på att köpa denna telefon. Ett tillsynes lågt pris med styrkula och allt annat som androidtelefoner har idag, trots det fatala konstruktionsfelet med 2,5mm kontakt och ingen fm-radio skulle ändå göra den till en bra första android mobil till dess utbudet vad gäller hårdvara blivit större och billigare. Dock blev i alla fall jag väldigt besviken på styrkulan, den är smal blank och hal och kilar in sig emot kanten, provade samtidigt Herons som stod bredvid den var betydligt bredare mer precision ingen inkilning och hade en riktigt trevlig och greppvänlig struktur. Styrkula är ju väldigt bra för att navigera webbsidor men Huawais kula kändes som om man gott kunde vara utan.

Det där med ljudkvalitet och ljudbild lät positivt, synd att den enbart var en dummy som tre tillhandahöll. Om de ändå kunde ha riktiga mobiler i montern istället för att bränna pengarna på en massa tv4 reklam.

Last edited: 26 feb 2010
  5. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ja, jag kände på dummy, tre hade inget annat att visa. Dummy är ju ett riktigt chassi fast utan interna kretsar. Alltså likadan styrkula som sitter på ett skarpt exemplar.

Last edited: 26 feb 2010
  6. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men att styrkulan kilar in sig har jag inte alls märkt något av. styrkulans hårdvara har bara varit positiv för mig, den kanske känns lite "lös" men den fungerar i alla fall väldigt bra. Däremot tycker jag att det går alldeles för långsamt att använde den om man ska navigera på exempelvis en internetsida men det beror väll mest på mjukvaran antar jag.

I stort sätt är det bara när jag ändrar felskriven text som jag använder styrkulan för att det är svårt att peka mitt i ett ord och hamna rätt, om ni förstår vad jag menar..:P

7. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, styrkulan gör sitt jobb, känns kanske lite billig, men det gör ju hela telefonen. Kanske för att den är billig, någon?

Alla fysiska knappar och reglage gör sitt jobb, styrkulan fungerar jättebra för precisionarbete, så som föregående talare påpekade. Den fastnar inte heller på något sätt.

8. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Verkar som om det var något fel på dummyn då ni andra inte upplevt samma sak, kanske smuts som kilat in sig och bildat en avsats.

9. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja, det måste ha varit det. Värdelöst att man inte får testa en riktigt telefon. Man vill ju gärna veta precis hur telefonen känns och inte minst hur bra mjukvaran flyter.

Nu för tiden tycker jag nästan man får mer information om man köper över internet än om man går till en butik. Ofta är det bara en fin yta i butikerna i form av välputsade dummies och vattenkammade försäljare som luktar gott.

Däremot kan jag nog mer om tre:s mobilsortiment än vad försäljarna själva kan..:ehm:

10. edbohor

edbohor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv upplever jag inga svårigheter med styr kulan. Däremot skulle jag gärna vilja veta var man kan få tag i 2,5mm adapter som passar u8220. Den jag köpte pa Kjell o Co passade ej för den var bara 2-polig och saknade en sån där "avsats". Personalen trodde inte att det gick att få tag i någon adapter som ser ut som den på head setet. Så mitt tips är att om man ska ut
    och handla , ta med medföljande hörlurar.

11. fiskmasen

fiskmasen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2
    ROM:
    Lineage OS
    Telefon 2:
    Essential PH-1
    Telefon 3:
    Nokia n900
    Platta:
    Microsoft Surface Pro
    Det borde väl kvitta? Den extra avsatsen är väl bara för mic?

12. edbohor

edbohor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

13. Dusse

Dusse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan ju vara så att nån har misshandlat dummien?

14. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=145717466. Först verkade det som om att den inte passade, men om man tryckte till den lite så anpassade sig gummit så att den gick in hela vägen. Problemet var att den blev stoppad av den lilla kanten som "blir kvar" (riktad mot skärmen) när man tar bort skyddet för kontakterna.

Adaptern gav för övrigt jämt och bra ljud, inte mer ljud i den ena hörsnäckan än i den andra. Kvalitén på ljudet var något sämre än i min sandisk sansa fuze, det var inte riktigt lika klart. Det är förmodligen det bästa ljudet jag har fått ut ur en mobiltelefon dock, så sansan hamnar på hyllan tills jag tröttnar på U8220:ans kortare batteritid (om jag nu gör det) :)

Edit: Produktbilden är felaktig för övrigt, 2,5-hanen går inte ut snett, utan går rakt upp på min (ca 1,5 cm).

Last edited: 27 feb 2010
  15. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag köpte den här http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.733 från dealextreme för drygt 10 kronor. Har ingen aning om den fungerar bra och det är säkert ingen superkvalité men den var ju väldigt billig så varför inte chansa? Frakten tar ca 2 veckor. Kan återkomma med resultat när den har kommit.

16. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det kommer hem till dig snabbare än så

17. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jaså? jag tyckte det verkade lite långt med 2 veckor faktiskt. Då hoppas jag att jag har både adaptern och mitt "invisble skin" när jag kommer hem från skidsemestern då;)