Styrning från headset.

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by McGilljam, Dec 21, 2009.

1. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenixen.

Ponera att jag inte har någon annan musikspelare i min Liquid än den som fölljer med Android. Play heter den tror jag. Denna använder jag för att lyssna på ljudbok.

Om jag startar ljudboken och backar ut till home så har jag ju en ikon i Notify som säger mig att den tuggar på.
    Släcker skärmen och stoppar den i fickan.

Efter en stund så stoppar jag boken med knappen på headsetet. Det går fort och den svara på en gång.
    När jag sedan ska starta boken igen med knappen händer inget. Tänder jag dock skärmen först så startar boken (player).

Beror detta på att min Liquid har gått ned i ruskig sleep eller vad? Finner ju ingen nytta med att behöva plocka upp nallen varje gång jag ska starta musik/boken.

Sen det där som jag läste i en annan tråd om att det ska gå att ställa in i appen om den ska lyssna efter start/stop via headset finner jag grundlöst atm. Dom 3 app som jag kikat i har ingen sådan inställning.
    Därför är det för mig lite hugget som stucket vilken app som kommer att starta på knapptryckning.

Hjälp oss att reda ut detta nu :)

2. sugplopp

sugplopp Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena. Jag tryckte i mitt medföljande headset i 3,5 mm uttag. Funkar klockrent med android music. Även när telefonen är "släckt".

Har avinstallerat Nemo. Den var inte tillräckligt bra. Var tvungen att ha filer döpta till 01 för att den skulle kunna sortera rätt (Offtopic).

3. McGilljam

MINA ENHETER

Det var som tusan....

Hmmm...

Var ligger då felet för mig tro...

4. McGilljam

MINA ENHETER

Nu på eftermiddan så provade jag ett renodlat headset från en iPhone och visst reagerar Acer'n, men inte som den ska. När skärmen är släckt så gör den lite som den vill. Ibland startar Music, ibland inte. Däremot går det hur bra som helst att stoppa Music.
    iPhone's volym upp och ned funkade inte. Ingen reaktion från Acer'n

Spelar faktiskt inte någon roll vilket headset jag provar... acers egna eller ngt annat. Samma sak. Inte konsekvent alls.

Det är retsamt...

5. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En gammal tråd, men kan bara påpeka att jag har samma problem som dig. Jag har köpt musikapaptern till iPhone som säljs av Kjell & co och som du tipsade om.

För mig funkar det alltid att stoppa musiken och ibland att starta den, men oftast inte. För mig funkar det endast med mediaspelaren Meridian, som jag har laddat ner från Market. I den finns en inställning där man kan välja om spelaren ska reagera på headset-knappar, vilket jag inte har hittat i Nemoplayer eller Music.