Styrning med headset?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 29 jan 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Nu vet jag att det finns några trådar här om headsetet, men jag skapar en egen iaf. :)

Jag gick och lyssnade på podradio i Listen i headsetet. Jag tog upp telefonen och ringde ett samtal. Snackade med en polare som också använde headset i sin iPhone.

När vi var klara, så hade jag ingen aning om hur jag skulle lägga på, utan att ta upp telefonen? Jag tryckte på play och inget hände tyckte ja. Tryckte på någon av pilarna, men då bytte den spår i Listen tror jag. Sen la min polare på, och jag tryckte vidare.

Någon gång under detta tryckade tror jag min Meridian gick igång samtidigt och spelade, medans Listen spelade podradio.

En jävla röra iaf.

Så två saker:
    1. Kan man inte avsluta samtal med headsetet?

2. Kan man inte pause:a Listen med headsetet, och samtidigt som det går, göra så att andra mediaspelare INTE fångar headsetets tryck?

EDIT: Verkar som inte heller Music vill styras av headsetet. Eller detta är bara för att jag har sagt att Meridian kan göra det?

EDIT2: Japp, tog jag bort det från Meridian, så startar play på headsetet Music.

EDIT3: Och om inte Music spelas, så funkar visst headsetet till Listen, om det är igång.

/Söder

Last edited: 29 jan 2010
  2. henq

henq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Tyckte också Meridian förstörde all knapphantering när jag hade det ikryssat.

Slutade med att jag tog bort Medidian, gillar mVideoPlayer bättre :)

3. pina

pina Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar om det går att ändra volymen på headsetet? trycker jag på pilarna så byter den ju låt. Jag har moddat mitt headset så jag har in-ear istället så undra om det blivigt nått fel så inte volym funkar.

4. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Tror inte det går, utan man kan istället använda de på telefonen, fast den är låst och så..
    Men visst....headsetet hade ju varit ännu bättre.

/Söder