SU Binary Outdated?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ParazIT, 20 nov 2011.

1. ParazIT

ParazIT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Några fler som får detta?

Super User säger att det finns en ny SU Binär fil (senaste 3.0.3) och jag har en gammal skit version (2.3.1-ef) men jag kan inte uppdatera.

Kommer fram en bit och sen kommer det upp ett meddelande som säger att jag inte kan uppdatera då telefon har '..some kind of write protection on the system partition like S-On"

Står även att jag kan uppdatera i ROM Manager men där kan jag inte göra nått. Jag kan inte ens uppdatera till senaste radion.

Kollar runt som faan men hittar inga fungerande svar. Jag kan väl inte vara den enda som har detta problem.

Har även installerat SU Update Fixer och där står det bara "checking signature... ok!"
    Om jag försöker forca så startar telefonen bara om.

Alla tips om hur jag kan lösa detta belönas med en bild på en tjej i bikini.

EDIT: Nån som vet vad som händer ifall programet är outdated? vad för problem kan dyka upp?

Last edited: 20 nov 2011
  2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Inget alls händer, det är väl mest att det kanske saknas någon säkerhets grej eller att de inte är lika effektivt osv.

3. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag får samma sak eftersom jag inte har s-off men jag brukar få uppdaterad version med uppdaterad rom tror jag. Sedan har jag för mig att jag stängt av den notifikationen som säger att den är gammal i inställningarna i su.

4. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag har också haft problemet, och och löstes det. Så långt det possitiva. Kommer dock inte ihåg vad jag gjorde. Minns att jag avinstallerade något och installerade senaste varianten igen, kanske var det SU. På något sätt började jag från scratch med några appar och det de behöver.

5. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick också det tidigare. Även fast jag var S-Off. Prova avinstallera programmet, och installera det igen. Alternativt tömma cache och data på det och prova igen.

6. Stratocaster

Stratocaster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också fått detta irriterande problem efter root. Efter att ha läst på så har jag tolkat det som att det beror på att jag inte har S-OFF. Nu tänkte jag i stället prova att flasha in en ny version av Superuser via Recovery. Är det rätt tänkt? Måste jag avinstallera den nuvarande versionen innan jag flashar in den nya?

7. Stratocaster

Stratocaster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Svarar på min egen fråga då jag fått en lösning av en här på forumet. Jag tog bort alla uppdateringar av Superuser och installerade sedan SuperSU. När man kör SuperSU försöker den också att uppdatera SU binary men lyckas inte med det. Däremot försvinner sedan alla felmeddelanden om att su binary är outdated, och alla appar som begär superuser-rättigheter får dom utan problem.