suck, sms-problem

Diskussion i 'Hero' startad av dalailama, 5 nov 2009.

1. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När jag skriver sms och trycker på space-knappen så blir första bokstaven i nästa ord automatiskt en versal. Det är precis som om man skulle ha avslutat en mening, dock så är det bara ett mellanslag. Någon annan som upplevt något liknande eller kan komma på en lösning?

Suck, har haft ganska mycket problem nu, både med det här och samtal som bryts.. håller tummarna för att det löser sig när Eclair kommer :(

2. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag hade också det problemet, men det försvann efter ett tag. Känns som att ordboken och telefonen behövde lära känna mig och mitt språk för nu efter två veckor tycker jag sms-klienten och tangentbordet är riktigt bra.

3. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Tror det är så om det är ett eget ord som du lagt till. Lägg till samma ord fast med en gemen i början

4. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej det gäller alla ord dessvärre. Jaja, som sagt hoppas på att det löser mig med uppdateringen. Lär väl vara mjukvarufel snarare än hårdvaran antar jag.

5. spyder

spyder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

upplever ungefär samma sak, fast tvärtom. Allt som oftast skippar den stor bokstav i början på nya meningar. Dessutom syns inte texten man skriver när man halvvägs i t ex ett sms går över till landskapsläget. Känns som språkstödet är en smula eftersatt än så länge...

6. Olsman

Olsman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att när jag skriver en punkt eller komma i sms lägger den nästan alltid automatiskt till ett mellanslag efter och efter punkten blir det inte automatiskt stor bokstav. :/

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ja det är irriterande men om du trycker mellanslag efter punkten så kommer den stora bokstaven automatiskt. Det blir 2 mellanslag då men automatiken med stor bokstav funkar som den ska.

Jag tror dom har försökt gjort det enkelt för dom gånger man inte vill ha stor bokstav efter punkt, t.ex. efter en förkortning. Vad dom verkar ha glömt att oftast när man sätter en punkt så är det för att avsluta en mening och inte en förkortning.

8. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vad jag tycker är jobbigast är att problemen med Hero är så olika? För egen del så är det ett lotteri huruvida det ska bli versal eller inte vid ny mening, måste alltid kolla då jag är noga med sådant...

9. spyder

spyder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med dig! Skönt att man inte är ensam... Skärpning HTC!

10. Serious Bob

Serious Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Störde mig på detta också, det kom i.o.m. den officiella uppdateringen. Jag föredrar att slå mina mellanslag själv, speciellt eftersom man inte alltid vill ha det. Jag la in modaco 2.9 nu, och där är det som det var ursprungligen, d.v.s. att om man slår mellanslag efter punkt får man automatiskt stor bokstav, men den slår inga automatiska mellanslag efter punkt och komma.