Suddiga bilder

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Joka, 1 aug 2010.

1. Joka

Joka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min X10a för en vecka sedan men jag tycker bilderna med kameran blir väldigt gryniga och ofta suddiga!

Jag har prövat att köra med och utan stabilisatorn.
    Jag har tidigare haft en C905 och en W995 och där var bilderna mycket bättre! Märkligt!

Är det någon som har något tips på någon inställning jag kan ha missat?

2. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Bildstabilisatorn är kass. Annars är kameran riktigt bra. Tittar man på bilderna i dator så ser de mycket bättre ut än i mobilen. Mobilen verkar köra en tumbnail för att visa bilderna på skärmen. När man förstorar på skärmen så ser det dåligt ut. Suddigt och grynigt. Tittar du i datorn och avstår från att använda tumbnailbilderna så är kameran bra enligt min uppfattning. Man får inte glömma att det är en "billig" mobilkamera med alla de nackdelar som följer med en sådan. När jag plåtar mer seriöst så använder jag en systemkamera från Nikon.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 218

MINA ENHETER

Jag har provat kamera-appen "vignette" med funktionen ta bild när jag håller still. Tycker det gör rätt stor skillnad (på stillastående motiv då). Fast jag har bara provat demo-varianten än så det kan vara den låga upplösningen som lurar till att det ser skarpare ut.

4. Joka

Joka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja precis det är ju ingen "riktigt" kamera men jag tycker mina bilder blivit riktigt dålig... Dessutom är de tyvärr inte bättre i datorn snarare ännu sämre. Kanske får ta en sväng till butiken så att de får göra en koll. Såg på forumet några bilder tagna med X10an och de såg riktigt fina ut!

5. Joka

Joka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, ska ta och testa den!