Sugen på Desire S men..

Diskussion i 'Desire S' startad av Barbie, 23 okt 2011.

1. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Någon som kan skriva upp en massa för/nackdelar om telefonen.
    Känns skönt och tryggt att höra vad ni anser om telefonen, är den värd att köpa eller ska man skaffa något annat?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Hade en Desire S tills nyligen då jag bytte till en Arc s. Det är en grymt bra telefon med en akilleshäl, mottagningen. Jag fick ofta sms om missade samtal under min tid med Desire s. Har inte fått ett enda under mina nästan 2 veckor med Arc:en. Förutom det är det en riktigt bra tel som säkert blev ännu bättre med den senaste uppdateringen.

Bra batteritid
    Bra byggkvalitet
    Fantastisk känsla i telefonen
    Perfekt storlek

Sent from my LT18i using Tapatalk

3. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag tycker att jag inte har något större problem med mottagningen med min Desire S.
    Jag kör Telia och jobbar ofta under marknivå där det är "sämre" mottagning. Såklart
    ibland får man ett sms att någon har sökt en... Men ingen skillnad mot min förra tele
    som var en SE 902.
    Jag är supernöjd med denna telefon som jag har i jobbbet.....
    Privat har jag Desire ;)

// Freddan

4. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag hade också en HTC Desire S för inte allt för länge sedan och mottagningen var verkligen ingenting jag störde mig på. Själv bor man inte så jätte centralt och så (alltså jag bor mer ut på landet/in i skogen) och det var nästan full täckning överallt. Jag märkte inte ens någoting med "dödsgreppet". Det som var bra med telefonen var att den var i perfekt storlek (passade perfekt i handen, skärmen var bra storlek), kvalitetskänslan finner man faktiskt inte i någon annan telefon som jag testat mer än i HTC Legend då :) Väldigt skön skärm att vidröra, kanske lite jobbigt att se skärmen ute i solskenet (även med maximal ljusstyrka). Den har lagom bra grafikprocessor, RAM-minne o.s.v. för att kunna köra många program samtidigt och även att kunna spela de flesta större spelen.

Besök gärna en återförsäljare och känn på telefonen själv så får du dig en egen uppfattning om hur DU tycker att den är/verkar :)

Lycka till!

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kvalitetskänslan ligger även en bra bit över Legend som har en akilleshäl, batteriluckan.

Mottagningen är sådär, jag har inga problem med den men tveklöst så finns det andra lurar som ger bättre mottagning. Legend som jag hade innan var dock gränsfall för vad man kan godta.

Skärmen är som sagt lite svår i solsken men här slutar nog minuspunkterna.

Jag är mycket nöjd. Enorm kvalitetskänsla, mycket lämplig storlek samt bra prestanda som bör räcka till de flesta. Jag spelar inte så vad det gäller spelprestanda vet jag inte men Swedroid skrev när dom testade den att den skyfflade runt alla de då förekommande spelen utan problem.

Den har ju även nu fått Sense 3.0 & rullar på över all förväntan, mycket fint flyt!

Desire S är en mycket skön mobil, känslan i handen är fantastisk & visst är den snygg!

6. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Skriver under på allt detta!

7. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    Den har en grym kvalitetskänsla och ligger så himla bra i handen! Verkligen en av dom absolut snyggaste telefonerna just nu i mitt tycke!
    Sen kan jag ju säga att mottagningen är något sämre än vad jag hade på min arc och min X10 som jag hade innan DS. Men det är inte så farligt ändå. Tycker allt flyter på riktigt bra och det finns ju väldigt många olika ROM:s till DS om man vill hålla på och greja med det. :) Jag gillar den!

8. Barbie

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    Platta:
    Spånplatta
    Vilka trevliga svar, nu är jag mycket glad. :D
    Jag har tidigare varit och klämt lite med den i butik, så stod jag mellan valet av en Desire S och en Samsung galaxy S2. Men jag tycker att S2an känns så brutalt plastig och inget jag gillar. Får nog åka och klämma ytterliggare en gång. Det är trots allt ett tag till, innan jag ska köpa en ny. Tänkte avvakta till mellandagsrean höhö ;D

9. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Då tycker jag att du kan titta på Galaxy Nexus. Ska ju släppas 17nov
    I Sverige.

gnys gillar detta.
  10. Barbie

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    Platta:
    Spånplatta
    Den är för dyr för mig.

11. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Slå till på DS du! Om du inte gillar plast så finns det väl inte så många alternativ i den prisklassen? SE Ray kan ju va nåt men mer plast är det ju, dock ganska så fin känsla i den. De övriga från SE är nog inget för dig om du tycker att SGS2 är för plastig ;)

12. LewmpZ

LewmpZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är grymt nöjd med min Desire S som jag köpte i lördags ! Riktigt, riktigt bra kvalitetskänsla , absolut inget plastigt skit som knarrar och så ! Sen att den bara kostade 2999 på elgiganten är ju inte dåligt heller :D

13. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Det som jag var mest "missnöjd" över med min HTC Desire S var faktiskt att de touch-knapparna på framsidan inte fungerade lika bra som på min gamla Samsung Galaxy S (responsen var inte lika bra --> än dock okej).

14. LewmpZ

LewmpZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har både en Desire S och en Galaxy S och tycker responsen är lika bra i båda ! Dock verkar "ytan" man ska träffa på desire S vara något mindre än på Galaxy S, men den är ju iofs bara 2 st touch knappar på Galaxy S och 4 st på Desire S.

15. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Hmm... det kanske bara var så att jag var ovan då :)

16. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag trodde att det skulle bli svårt med touchknappar eftersom jag innan haft två telefoner med fysiska knappar, men är positivt överaskad! Tycker att det är jättebra respons och känsla i dom. Bra att dom lyser oxå så man ser dom ordentligt. :)

17. Quick

Quick Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2999kr? Tecknade du abonnemang då oxå? Låter ju äkligt billigt. Beställde en själv igår ifrån Dustin Home. Dom har kampanj på den nu och säljer den för 3390kr plus 59kr i frakt. Billigt tycker jag. PhoneHouse vill ha 4599kr, Expert nöjer sig med 3999kr. Om man ska köpa den i butik då.

HTC DESIRE S - BLACK - Surfa smartare och snabbare

18. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

DS är den absolut bästa mobil jag haft nånsin. Jag är sjukt nöjd med den och vill typ aldrig byta bort den. Valet jag hade först var mellan Sensation och SGS 2 men mannen tyckte att jag skulle kolla in DS:en och jag är glad att han visade den mobilen för mig. :)

19. imbee

imbee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hårdvarumässigt gillar jag min nya DS, men tror inte jag kommer vara riktigt nöjd så länge jag inte fått uppgraderingen till Sense 3.0 (och tro mig, jag kollar flera gånger om dagen om den finns tillgänglig för mig :-))

Och eftersom det är min jobbmobil är rootning inte ett alternativ för tillfället.

20. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jobbigt det där när uppdateringarna släpar efter, känns som att HTC måste ändra något i systemet för OTA...

Jag sökte ju min uppdatering första dagen den fanns och fick den, verkar som att alla som kollade de första dagarna fick den. Nu verkar det gå trögare, har en kompis som är i ditt läge med sin nya DS.