Fråga: Sugen på Nexus 5 - Var köpa för nyare batch utan småfelen?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av hakilala, 18 jan 2014.

1. hakilala

hakilala Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej. Första batcharna av N5an hade väl en del mindre fel om jag inte läst hel fel härinne? Såsom lite lös powerknapp, och nåt annat...?

Iaf är jag rätt sugen på att få uppleva en ren-android lur och således ge upp min Samsung S3. Hur länge till behöver jag vänta för att få ett ex. av senare tillverkade ex.? Har du köpt din N5 nyligen, isåfall var? Är du nöjd med den?

2. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det finns mycket som tyder på att det inte finns någon koppling alls mellan den "uppgraderade hårdvaran" och datumet för när ens telefon är tillverkad, och att det alltså snarare bara handlar om variationer i tillverkningen. Det finns nämligen gott om folk med telefoner tillverkade i oktober som inte har lösa knappar, samtidigt som det finns många som har telefoner tillverkade i december som trots det har de mindre högtalarhålen och lösa knappar.

Det pratas mycket om att man ska titta på sitt serienummer och se om det är 310, 311 eller 312, men dessa verkar bara ange år och månad för tillverkningen, alltså 2013-10 osv, och är inte hårdvarurevisionsnummer. Revisionsnumret för hårdvaran hittar man i bootloadern, och hittills har alla Nexus 5 samma revisionsnummer: rev_11.

Själv har jag en svart 32 GB tillverkad i december, köpt från Bazula. Jag har inga som helst problem med knapparna, men högtalarhålen ser ut att vara av den mindre varianten (svårt att avgöra när jag inte har något annat än en bild på internet att jämföra med). Högtalarhålens storlek ska dock inte göra någon som helst skillnad för ljudvolymen, enligt personen som tog jämförelsebilderna och startade hela den här cirkusen.

Last edited: 19 jan 2014
    W151 gillar detta.
  3. Joiis

Joiis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Lånar tråden lite. Imorgon kommer jag få hem min N5 och enligt Tre kom den in från LG denna vecka (3). Hur stor är chansen att jag får den nya modellen med större högtalarhål och fastare knappar?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

4. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Kan folk sluta leta och försöka hitta fel på sina telefoner istället.
    Jag börjar faktiskt bli trött på dessa trådar... Alla batchar kan ha olika fel på telefonerna
    och det behöver inte relateras till någon speciell batch.... Köp telefonen och använd den
    istället för att leta och hitta och höra konstiga saker....

Sorry.. Men börjar bli smått irriterad på dessa trådar...

/ F

kalleboston, SLeeZy, W151 och 4 andra gillar detta.
  5. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Du som är trött på att läsa dessa trådar kan väl sluta läsa. Detta är trots allt ett forum. Inlägget följer rådande forumregler. Blir smått irriterad jag med :)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

6. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Men varför bara inte köpa en telefon?
    Vad du än köper för telefon så spelar det ingen större roll när det är gjord
    och vilken batch den är gjord i. Det kan alltid och kommer alltid vara någon
    telefon som kommer att ha problem.... Även om det är sista batchen som
    kommer att göras av en telefonmodell kommer fel uppstå..

/ F

7. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Håller delvis med men jag förstår att man jagar en uppdaterad version där konstaterade fel är åtgärdade. Självklart kan det även finnas fel på senaste versionen.
    Har själv 311 men fortfarande "små" hål för högtalaren så det är inte senaste.
    Inga defekter vad jag märkt, kanske knapparna skramlar om man verkligen vill höra.....

Så, det spelar roll, mer för en del, mindre för andra.

8. sparwen

sparwen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite, hoppas det är okej? Hur kan man se vilken batch man har utan kartong?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk