Super nöjd!

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Taftus, 27 mar 2016.

1. Taftus

Taftus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Har haft min Z3 i dryg lite över ett år, fick då byta ut den till en annan mobil. Blev lite fundersam på vad jag skulle ta för en, hade tänkt testa Samsung S7 Edge men är lite emot Samsung mobiler. Har länge velat testa Google's telefoner men utav designmässigt har dom aldrig fallit i min smak.

Inte för att Nexus 6P gör de heller vid första titt på Internet, men efter valet så fick de bli 6P ändå. Måste erkänna att jag är mer än nöjd! Tycker flytet är märkbart skillnad mot Z3 som jag redan tycker är snabb nog. Inte nog med de att den kommer med Android 6.0.1 till skillnad mot Z3 som fortfarande är kvar i gamla Lollipop mjukvaran.

Tycker mobilen är mycket finare i verkligheten än på bilderna, de jag enda saknar är microsd kort. Hade gärna velat få nytta av min 64GB minneskort, antar att de få bli i nästa mobil. Som de känns nu så kommer jag nog att satsa på nästa Nexus mobil också. Trodde aldrig att jag skulle bli så här nöjd!

En annan konstighet som jag tycker är spelet Dokkan Battle som jag spelar väldigt mycket, min Z3 sopar bana med Nexus 6P vilket jag inte tycker borde vara så? Flytet i Z3 går inte ens att jämföra mot 6P, vet inte om det är Android 6 eller om Dokkan inte är optimerad för telefon med högre upplösning?

220volt gillar detta.
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kul att läsa att du är nöjd med luren :) N6P är för närvarande också min favorit. Byggkvalitet, kamera, storlek och Android i Googles tappning går väl ihop med mitt behov.

Tyvärr är den höga upplösningen ett problem. Grafikdelen har inte riktigt hängt med och det är fortfarande något som spökar på nyare telefoner, som exempelvis Galaxy S7 eller LG G5, vilka har en kraftfullare grafikdel än N6P.

Du kan eventuellt kontakta utvecklaren och fråga om de kan optimera bättre för enheter med hög upplösning.

Last edited: 27 mar 2016
  3. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag är också supernöjd med min Nexus 6p och det är första gången på väldigt länge som jag inte alls är sugen på en annan telefon. Haft min sedan 24 november och är fortfarande lika nöjd med den :) Känns som jag utan problem kommer kunna ha denna tills nästa Nexus, eller om det blir en Pixel telefon?

Det enda jag retar mig på med min telefoner är att hörlurar lossnar för enkelt och det händer oavsett vilka hörlurar jag provat. Annars har jag inget att klaga på faktisk.

bernard gillar detta.
  4. Taftus

Taftus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Ah jag har inte hunnit testa någon hörlur ännu. Jag skulle ha haft fler usb c kablar och en sånt där laddningdadapter som klarar av quick charge. Läste i tillbehör forum men hittade aldrig vilka som fungerar bra.