SuperPAD VII startar inte

Discussion in 'Övriga tablets' started by MiuRi, Sep 6, 2012.

1. MiuRi

MiuRi Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte hem en "SuperPAD VII" från en kina-säljare (DHgate). Jag provade den självklart och allt fungerade som det skulle. Morgonen därpå såg jag fram emot att lägga in appar m.m. och verkligen börja använda den...
    Nu är problemet att den bara går runt i cirklar när jag försöker starta upp den. Den går först till "TabletPC OEM powered by..." och sen till androidfiguren... Inte vidare till "ANDROID" som den ska göra... Lite hjälp?
    Har försökt återställa till fabriksinställningar, men recovery mode verkar inte finnas...

Jag blir helknäpp o_O:(:mad:

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Att Allwinner A10 hänger sig under boot verkar vara ett vanligt problem. Om det inte hjälper med att trycka in ett uträtat gem i resethålet så tror jag du måste flasha in original eller uppgraderad mjukvara. Du behöver ett program som heter livesuite till det. Är absolut ingen expert på Allwinner men har för mig att man håller inne Volym + först och sen ansluter usb-kabeln så hamnar plattan i upgrade mode så att du men livesuite kan uppgradera eller reparera mjukvaran. Först skulle jag dock kontakta säljaren så du får tag i senaste mjukvaran samt kolla med dom vad din platta kan tänkas heta under andra varumärken. De plattor som säljs på dessa wholesale-sidor är oftast överlager från tillverkarna och ämnade för kinesiska hemmamarknaden och inte för export.

3. MiuRi

MINA ENHETER

bc1003 är det. Stog det i alla fall på google Play när jag kollade appar på datorn till surfplattan.

4. MiuRi

MINA ENHETER

5. morrberg

morrberg Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där är INTE en allwinner platta försök INTE att flasha den med allwinner programvara. Vill minnas att man använder ett program som heter vortexflash för att flasha Vimicro.
    Vet inte hur mycket hjälp det är men jag tror att Haipad M8 använder samma soc, testa att söka efter Haipad M8 firmware tools eller nått sånt.

6. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har rätt! Plattan i länken bygger på Vimicro 882, åtminstone enligt säljaren beskrivning. Skicka tillbaka den!

7. MiuRi

MINA ENHETER

Nu har jag dock inte sagt att just den här plattan är en vimicro, jag har endast spekulerat i det. Jag är inte dum nog att flasha den med vad som helst. Tror dock inte det har med flashen eller programvara att göra heller.
    Det som händer är att första splasharna körs igenom men att själva systemet inte startar. Antar att jag får skicka tillbaka till säljaren eller fabriken och få en ny...