jag beställde min htc magic för någon timma sen. 499pot blev det, där fri internet i 7.2mb/s ingår. den söta försäljaren sa att när man har surfat 20gb sänks hastigheten till 200kb, min fråga är; hur lång tid tar det att surfa hela 20gb? nu när spotify är på ingång och hur mycket suger 200kb/s? ja, jag borde väll egentligen ha frågat någon kunnig innan jag beställde telefonen, men hon skrattade så extremt gulligt så jag hade lite svårt att säga nej.. :rolleyes: ja, försäljare är en egen ras dom. ps. jag lär använda min mobil till att ladda ner massa apps, mail, vanlig surf, lite youtube och spotify, när det kommer.
200kb/s är inte alls farligt, jag surfar i vanlig 3G och tycker inte alls att jag märker av att det är slött(sony ericsson c905). och vanlig 3G är ju 365kb/s eller något... angående 20GB så vet jag inte men tror inte man kommer komma upp i det.
ja, okej. jag är ju ingen hardcore-surfare så jag tror inte heller att jag kommer upp i 20gb. schysst att man inte märker någon stor skillnad! nu kan jag känna mig lugn hehe
Jag snittar runt 2-3 GB/månad på min Dream (G1), med 7.2 Mbit via Tre. 20 GB är extremt väl tilltaget för mobilsurf, det är först om man kör mycket tethering (surfar med datorn genom mobilen/mobilnätet) som man ens börjar närma sig 20 GB. 200 kbit/s efter att dessa 20 GB är förbrukade är nog för vanlig mobilsurfning, så att man klarar sig månaden ut. Även om det blir lite småslött.
Man märker ärligen ingen jätteskillnad på 3G och HSDPA när man surfar med mobilen. Det är främst på riktigt tunga sidor som Aftonbladets startsida (ej mobilversionen) som man märker att 384 kbit/s kan vara lite väl slött, alternativt om man kör mycket tethering.