surfa fungerar inte med telefonen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av piggelin, 1 maj 2011.

1. piggelin

piggelin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag har tele2 och eter ha uppdaterat telefonen till 2.2.1, för samsung verkar ha dragit tillbaka 2.3 så kan jag inte längre surfa med mobilen.

"H"-symbolen i statusbaren kommer då och då, den blinkar aldrig, utan går snabbt tillbaka till "3G"-symbolen.

tittar man på 3g-symbolen så blinkar bara den gröna pilen. den röda lyser aldrig. mms går inte iväg och surfa går inte.

men stänger jag av 3g-nätet och går över till GSM. då går det att surfa över GSM.

är det ett problem hos tele2 eller min telefon? bör sägas att jag inte factory resettat den än

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
  3. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Om 3G/H kommer upp så har du APN-inställningar. Antingen är det mobilen eller nätet som spökar. En factory reset är nog en bra början. Funkar det inte efter det så är det nog Tele2 som har problem.

4. Micke826

Micke826 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar vara en vettigt forum det här!
    Har samma problem fast jag har då en nexus s, har i nu en vecka haft problem med surfandet på telefonen.

Har ställt in rätt apn inställningar för tele2 som masze länkade till och startat om flera gånger.

3G symbolen finns men färgen är grå och det är antagligen inte bra, ska ju vara grönt vad jag vet, för 10 minuter sen blev det grönt men gick tillbaka till grått.

Highspeed symbolen har jag aldrig upplevt heller.

Tele2 måste ha stora problem eller så är modemet i luren trasigt? hade en polare igår som hade samma problem medans en annan kunde surfa galant när vi befann oss i samma hus.

5. piggelin

piggelin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

som tur jobbar jag som återförsäljare och kunde testa att byta sim-kort. vipps, så var problemet borta.

ett simkort som spökade. supporten var inte till stor hjälp. trpots att jag fick en del tips som var rätt värdelösa från tele2 :P bra försök iaf och tack förhjälpen :)