Surfa snabbare med Dolphin HD

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 1 nov 2010.

  1. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Tänkte bara tipsa om denna browsern som fungerar riktigt bra och är lite snabbare än original och har ett rätt fint utseende och några fina funktioner.

    [table][tr][td][​IMG][/td][td]Dolphin Browser™ HD
    by Dolphin Browser
    >250,000 downloads, 27645 ratings (4.4 avg)
    [/td][td]Free
    [​IMG][/td][/tr][/table]
     
    Last edited: 1 nov 2010
  2. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    En Tab för ca 6500:- borde uppfylla denna funktion med original browsern, det är trots allt en huvudfunktion för denna tab, om priset hade varit 1500:- så hade jag förståt att man kan behöva installera en bättre browser, m.a.o Samsung Galaxy Tab är inte värt de pengarna som de vill ha för den.
     
  3. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Joo. . .så kanske man skulle kunna säga men med ditt resonemang så skulle ju inte market behövas?

    personligen använder jag google chrome som webbläsare hemma, men jag skulle väl inte säga att bara för att jag köpt en dator för 10000:- och chrome är snabbare än ME så är datorn inte värd pengarna?!

    utvecklingen av program går framåt, bara för att det bästa inte finns med från början så behöver inte allt vara mindre prisvärt.



    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  4. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nej galaxy tab blev jag besviken på... på en suftplatta ska man kunna SUFA! utan något som helst lagg.

    Jag har gått o väntat på galaxy tab nu jättelänge, men efter att ha provat en på mediamarkt och på elgiganten så har jag nu beställt en Ipad istället som flyter SJUKT bra när man surfar! :)
     
  5. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Blanda inte in MARKET, det var brower det gällde, och för det andra när du köpte en dator så var inte datorns huvudfunktion surfing, därför så kan man inte kräva att den ska vara bra på att surfa, när den kan göra lite av varje , spela upp film, spela spel, spela musik.

    Men Galaxy Tab är en surfplatta i första hand och då ska denna funktion vara bäst och inte som det är nu att allt annat fungerar bra, men det som ska fungera bäst fungerar sämst av alla funktionner. Det hade varit bättre att de hade marknadsfört den som ebook reader och inte som surfplatta för till surfing så duger den inte..
     
  6. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vill man köpa något att surfa med hemma i soffan, är SGT fel produkt. Om vi bortser från att den laggar ordentligt med original browser, (något bättre med Dolphin HD eller xScope -browser) så är skärmen så mycket mindre än vad Ipaden är, dessutom är den dyrare...

    Om man istället vill ha en Smartphone med stor skärm är SGT:n grym!
     
  7. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Den är inte billig, men om man ser till vad man får så ä det inte så farligt.
    Se bara på Desire HD 5500:- för 4"
    hade först tänkt köpa den med valde sedan sgt pga den större skärmen med ändå inte lika stor och klumpig som ipad.

    Vad kostar tex 1 Iphone utan abonnemang?

    Ipad är en riktigt fin produkt, Apple är väl kända för att det bara ska flyta på och inte va några ?.
    Dock så blir den för stor för endel av köparna, och jag personligen gillar inte/blir tråkigt med bara en massa program som man bara går ut och in i. Går inte att göra personlig med widgets osv, bara kunna låsa uppskärmen och få alla info man vill ha utan att bländra runt i massa apps.

    Just apps är det som gjort Iphone/Ipad till det är idag. Alla spel och program är anpassat noga till hårdvaran. Iphone/ipad är inget speciellt rent hårdvaru mässigt, Det är alla apps som gjort Apple till det de är idag.

    Och det är just detta som Android ligger så långt efter med. Att de kör samma OS på topp segmentet som på budget lurarna. Mjukvaran måste va anpassad till så många olika produkter att det inte blir 100% bra i alla lägen. Där har Apple gjort det enkelt för sig och inte sprutat ut produkter med olika prestanda.


    jag är då nöjd med mitt köp. Visst kan browsern va snabbare,
    Vad gör det om det laggar då man scrollar på vissa sidor? du hinner ju ändå inte läsa i farten.
    tror det fixar i kommande uppdateringar, som ska va mer anpassade till tablets. tycker storleken är perfa, ska man böra runt på 1kg och 10" kan jag lika gärna ta min bärbara. Tycker inte man kan kräva dator prestanda, då det är mer mobil tele en data.

    Hårdvaran är fin på SGT, är mjukvaran som måste poleras lite. Spelar upp HD material utan tjafs och har inga problem med NOVA eller asphalt.

    Lite + och -

    -browsern
    -Priset kan diskuteras, beror på vad man jämnför med

    +inge itunes. bara att ta ut minnet och lägga över precis vad du vill och inge tjafs om att filformatet inte stöds.
    +flash stöd
    +telefon delen
    +Kamera
    + Anser 7" Är den perfekta storleken, Mobil skärm på 3,5-4" börja bli små nu med tanke på allt man kan göra med dagens mobiler. Enkel och lätt att hålla med en hand och man kommer åt lätt med fingrarna att skriva, riktigt nice i porträtt lägge att skriva med tummarna. Behöver inte lägga ifrån dig den eller leta stöd för att skriva eller arbeta
    +GPS navigering
    +skärmen
    +tuggar i sig film och serier i hög kvalla.
    +android, widgets[/QUOTE]

    Ni som vill köpa en tab för 1500:- och tro att ni ska få samma prestand som i en dator kommer få vänta länge länge
     
    Last edited: 1 nov 2010
  8. miclar

    miclar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Iphone 7 Plus
    Platta:
    Ipad Pro 12,9
    Jag har både ipad och Galaxy tab och den som används mest här hemma är faktiskt taben. Den är smidigare och känns bättre helt enkelt. Det går inte att förklara utan det är en känsla.
    Har alltid tyckt att ipaden är lite för stor för att ta med sig men där är taben perfekt.
     
  9. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Men när man sitter i soffan är det betydligt skönare att surfa på Ipaden, inte bara för att det flyter bättre, utan för att skärmen är så mycket större. Dock orkar man inte släpa med sig Ipaden, då är ju Tab:en betydligt smidigare.

    En annan stor skillnad som många inte talar om är ju batteriet, jag uppskattar att det går minst 3 SGT laddningar på en Ipad -laddning (om man inte använder Tab:en att ringa med för då får man ladda den oftare...)

    Håller defintitivt med om att 3,5"-skärm blivit stenålder nu, och att Iphone 4 tyvärr inte känns direkt spännande längre, då skärmen är så liten.

    Tycker förövrigt att Tab:en växer ju mer man använder den, dock skall jag skall erkänna att jag var ganska besviken i början på allt laggande m.m.
     
    Last edited: 1 nov 2010
  10. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Då kan man ju lika gärna kör på TV:n om man nu vill ha stor skärm eller sätta sig med den bärbara
     
  11. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, kör man på tv:n laggar det fortfarande (har heller ingen DLNA TV), och att ligga med en tung osmidig laptop på magen känns inte aktuellt.

    Ipaden är bäst i soffan, men Taben bättre on the go.
     
  12. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Menade inte sgt kopplad till tv. Utan en vanlig dator HTPC så får du stor skärm.

    Skulle väl va fantastiskt om sgt slutade lagga bara man kollade den till en tv :-P
     
  13. GrandAnse

    GrandAnse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Samma läge hemma hos mig. Taben har ersatt iPaden som känns för stor och tung.
     
  14. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Samma för mig, var lite bitter i början men efter jag la in Firefox så blev jag gladare. Väntar fortf. på Zinio dock för att kunna överge iPaden helt.
     
  15. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    63
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Skillnad i användning?

    Jag blev lite nyfiken när jag läste tråden. Ni som föredrar tabben framför iPad eftersom iPaden är för tung, saknar ni inte utbudet av appar hos iPad? Eller är det huvudsakligen surfning som gäller och räcker långt med tabben?
     
  16. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Får svara nja på det. Ibland kan man sakna nått spel men i långa loppet så Nej. utbudet av nytto program är riktigt bra till Android.
    Använder tabben till surf.mail.film.musik.
    nyttjar speciellt widgets för aktier,nyheter,sociala medier för snabb åtkomst
    Riktigt sällan som man spelar, oh blir man spel sugen så har Android rätt bra utbud.

    hade en iphone för ett tag sedan och i början spelade man mycket och testade alla apps. Men det dog av rätt snabbt efter man testat och vant sig. Kul i början då det är nytt. Och efter det blev iphonen riktigt tråkig, då märker man att den inte har så mycket mer att erbjuda än ett tomt skal
     
    Last edited: 2 nov 2010
  17. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    63
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Jag förstår. App-utbudet inom Android är rätt bra numera. Det man kanske saknar är ju pedagogiska som jag har sett komma till iPad. Men det spelar ju ingen roll då det är bara en tidsfråga innan dessa pedagogiska appar kommer till Android. Det har ju hänt mycket på två år. Iaf det här året.